مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛

فرهنگ غنی هرمزگان بزرگترین مانع بر سر راه فرهنگ وارداتی است

۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۱۱:۳۳:۱۰
کد خبر: ۳۴۵۱۹۷
فرهنگ غنی هرمزگان بزرگترین مانع بر سر راه فرهنگ وارداتی است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در دومین سوگواره نوحه های نشسته در میناب گفت : فرهنگ غنی هرمزگان بزرگترین مانع بر سر راه فرهنگ وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ، آیین ها، رسوم، باورها، هنجارها و ارزش های هر منطقه و سرزمین را مهمترین سد و مانع در برابر فرهنگ وارداتی دانست و افزود : هرچه به این داشته ها اهمیت و توجه بیشتری شود باعث تقویت سیستم دفاعی فرهنگی جامعه خواهد شد و آسیب ها در قبال تهاجم فرهنگی خارجی کمتر می شود .

وی به ظرفیت های فرهنگی هرمزگان و به ویژه منطقه میناب اشاره کرد و اظهار داشت : میناب یکی از معدود مناطق مرزی در کشور است که از غنای بسیار خوب فرهنگی و آیینی به ویژه در حوزه دینی و مذهبی برخوردار است و همین ظرفیت باعث گسترش آن در سایر مناطق جنوبی و حتی حاشیه خلیج فارس شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : مهمترین شاخص فرهنگی در منطقه جنوب و به ویژه میناب مردمی بودن آن است و به همین دلیل در برهه های حساس و شرایط خاص همچون زنجیری به هم بافته عمل و از داشته ها ی خود صیانت می کند.

درویش نژاد بر حمایت بیشتر از برنامه هایی همچون سوگواره نوحه های نشسته تأکید کرد و یادآور شد: وظیفه حوزه فرهنگ این است که نسبت به شناسایی و حفاظت از سنت ها و آیین های مردمی که آمیخته با اعتقادات و فرهنگ عمومی است اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز