گامی دیگر برای کاهش مصرف آب شرب در فضای سبز بندرعباس؛

پایان نیاز آبی ۹ هکتار از بوستان‌ها و فضای سبز منطقه یک از آب شرب شهری

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۱:۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۴۷۹۶۲
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز از پایان نیاز آبی بیش از 9 هکتار از بوستان ها و فضای سبز منطقه یک به آب شرب شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، مصطفی خادم در این ارتباط اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف آب شرب در سطح فضاهای سبز با حفر چاه‌های جدید، بهسازی چاه‌های موجود و نصب مخازن این امر محقق شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ویژه این سازمان در راستای کاهش مصرف آب، همزمان با بحران کم‌آبی، تصریح کرد: در حال حاضر بوستان‌های رز، صفا، پردیس، الهیه و فضاهای سبز چهارراه نخل ناخدا، زیر پل رسالت، جنب اداره آب و فاضلاب، ضلع جنوبی چهارراه دانشگاه، 12 متری بهار، بلوار امام‌خمینی(ره) و... از چرخه آب شرب خارج شده‌اند.

وی در خصوص تامین آب مورد نیاز اماکن ذکر شده، عنوان کرد: آب مورد نیاز این بوستان‌ها و فضای سبز از طریق استحصال آب از 3 چاه(بوستان خلیج فارس، بوستان داماهی و بوستان نیلوفر) تامین می‌شود.

خادم مساحت کل فضاهای سبز منطقه یک شهرداری بندرعباس را 186 هکتار اعلام نمود و ادامه داد: با اقدامات جدید صورت گرفته نیاز بیش از این 25 هکتار در این منطقه، از آب شرب شهری رفع شده و در مجموع بیش از 34 هکتار از فضاهای سبز منطقه یک از چرخه آب شرب شهری خارج گردیده است.

نظر شما