امام‌جمعه بندرعباس در دیدار با کارکنان سازمان فرهنگی و ورزشی:

برای فرهنگ‌سازی نیازمند رویکردی مدرن، تأثیرگذار و هنرمندانه هستیم

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۰:۰۲:۴۵
کد خبر: ۳۴۸۷۲۴
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس گفت: سازمان فرهنگی یکی از سازمان‌های مهم و راهبردی در شهرداری‌هاست و نیاز یه حمایت جدی و همه‌جانبه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در دیدار با مدیرعامل و کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: شهر بندرعباس به عنوان کتابی بزرگ در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس است و تشکیل اتاق فکر برای خوانش این کتاب بزرگ ضروری است.

وی با مثبت توصیف کردن کارکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، تشکیل اتاق فکر را در این سازمان حائز اهمیت دانست و افزود: حضور صاحب‌نظران و صاحبان اندیشه در این اتاق فکر جزو ضروریات است.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلات شهر در این اتاق فکر و پیگیری برای یافتن راهکار و اجرایی کردن آن، می‌توان جزو اصلی‌ترین برنامه‌های این اتاق فکر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان توجه به مسائل خانواده را یکی دیگر از موارد مهم برای کار و پژوهش از سوی دست‌اندرکاران دانست و تصریح کرد: مبحث ازدواج و طلاق جزو مباحث مهم امروز ماست و چالش‌های پیش روی کانون خانواده باید با روش‌های علمی و فرهنگی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه توجه به فرهنگ مطالعه، پر کردن اوقات فراغت و موضوعات اخلاقی جامعه را مستلزم روش‌های نوین فرهنگی دانست و از مدیران فرهنگی خواست برای فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها رویکردی مدرن، تأثیرگذار و هنرمندانه داشته باشند.

وی پرهیز از شعارزدگی، انتخاب جملات و شعارهای نامناسب و کلیشه‌ای را از جمله آفت‌های عرصه‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب واژگان مناسب با بار فرهنگی بالا بسیار مفید، جوان‌پسند و مؤثر در حوزه فرهنگ و ادب است.

امام‌جمعه بندرعباس از ورزش و تربیت‌بدنی به عنوان دیگر ملزومات شهر اسلامی ایرانی همراه با شهروند پویا یاد کرد و گفت: پرداختن به ورزش نیز باید همزمان با پرداختن به فرهنگ به عنوان خوراک روح و جسم مایه توسعه همه‌جانبه شهری است و مدیران شهری باید به این دو مقوله به صورت ویژه بپردازند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی امام‌جمعه بندرعباس، این حمایت‌ها را مایه دلگرمی و توان بیشتر برای مدیران شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی دانست.

محمد مهدی جهانبخش با تأکید بر اینکه کار فرهنگی کاری ظریف، هدفمند و تأثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های این سازمان بیش از گذشته توسعه یافته و رویکرد مردمی در آنها تقویت شود.

گفتنی است، این مقام مسئول در ادامه نیز گزارشی از آخرین فعالیت و دست‌آوردهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس را ارائه کرد و در پایان به پاس تلاش‌های مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، لوح سپاس از سوی امام جمعه بندرعباس به وی اعطا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز