مومنی در نشست باکمیته هماهنگی مشترک (JCC) عنوان کرد:

توسعه پایدار با حفظ منابع محیط زیست در قشم

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۰۹:۲۰:۱۹
کد خبر: ۳۴۹۰۸۰
توسعه پایدار با حفظ منابع محیط زیست در قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه پایدار قشم و رشد متوازن جزیره با حفظ منابع محیط زیست امکانپذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی درکمیته هماهنگی مشترک (JCC) بیان کرد: آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، می تواند قشم را در پیشبرد اهداف همه جانبه یاری کند.

وی ادامه داد با همکاری جایکا می توان به توانمند سازی جوامع محلی، مهاجرت معکوس به جزیره و افزایش درآمد خانواده ها از اکوتوریسم کمک کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، در ادامه این نشست گفت: مردم جزیره قشم از دیر باز با همسایگان و کشورهای دور دست مبادلات تجاری داشته اند و این تعاملات مثبت همچنان پابرجاست.

صالح دریانورد نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان در پروژه بزرگ توسعه پایدار قشم را وجه نظارت بر اجرای این طرح و عاملی برای تسهیل در تدوین و اجرای آن برشمرد.

مشاور گروه جایکا ژاپن نیز در این جلسه از چالش های موجود در قشم برای رسیدن به جزیره ای هماهنگ با محیط زیست استقبال و اضافه کرد: از همه منابع موجود در قشم برای پیشرفت این جزیره و رسیدن به اکو آیلند بهره خواهیم برد.

تاکورا، زمان انجام طرح جامع توسعه پایدار مردم- محور جزیره قشم به سوی جزیره زیست محیطی که از 29 آبان 1394 آغاز شده است را سه سال اعلام کرد و افزود: پس از پایان این جلسه، مطالعه، بازدید، ارئه گزارش و کار جدی این گروه آغاز خواهد شد.

در این جلسه که با هدف ایجاد هماهنگی های لازم بین بخش های مختلف دستگاه های اجرایی، نهادها، تعاونی ها و تشکل های صنفی با سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، جزییات طرح به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و ساز و کارهای اجرایی آن نیز تبیین گردید.

بنا به این گزارش، یک نشست تخصصی هم تحت عنوان کمیته اکو آیلند به ریاست سعید بنی عامریان مدیر برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مدیر پروژه و با حضور مدیران بلند پایه این سازمان، روسای دستگاه های اجرایی شهرستان و روسای دانشگاه های قشم در زمینه توسعه پایدار با حفظ محیط زیست  برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز