معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بندرعباس:

کاهش ۲۵ درصدی تقاضای موادمخدر بر اساس برنامه ششم

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۷:۵۳:۵۵
کد خبر: ۳۵۰۲۴۰
کاهش ۲۵ درصدی تقاضای موادمخدر بر اساس برنامه ششم
معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در برنامه ششم توسعه کشور، باید 25 درصد از ‏تقاضا برای مواد مخدر کاسته شود و این افق توسعه با همکاری همه ارگان‌ها و عزم ملی دست یافتنی است.‏

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، پرویز افشار در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار  و تولید در بندرعباس، برنامه پنجساله ششم توسعه را یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخی برای ستاد و دستگاه‌های عضو آن عنوان و اضافه کرد: در چند بند از مجموع 80 بند سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، رقمی اعلام شده که می‌بایست تا پایان برنامه به آنها دست یافت که یکی از آنها مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: اعلام یک رقم مشخص برای رسیدن به هدف در بند مربوط به موضوع مواد مخدر نشان از اهمیت آن و وجود مشکلات ناشی از مواد مخدر در کشور است که اگر عزم و اراده جدی برای مبارزه با آن وجود نداشته باشد، کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور محقق نخواهد شد.

 

افشار با اشاره به اینکه دولت‎ ‎با ساز و کار و بودجه مشخص به تنهایی نمی تواند با اعتیاد مبارزه کند، بیان داشت: باید مقابله با اعتیاد را به درون جامعه برد و از یک مساله اجتماعیبه یک دغدغه و مساله جمعی تبدیل کرد.

 

وی تاکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها، در بحث‎ ‎پیشگیری اولیه، درمان، حمایت‌های ‏اجتماعی، در‎ ‎امر مقابله با اعتیاد فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

وی، افزایش سطح آگاهی و استمرار آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را مهم برشمرد و ‏گفت: یکی از راهبردهای مهم در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، توسعه دانش پیشگیری از اعتیاد ‏بمنظور برنامه‌ریزی در کانون‌های هدف و همچنین ارتقای دانش تخصصی و سطح آموزشی نیروهای ‏انسانی در سطح جامعه است.

 

افشار، اظهار داشت: پدیده اعتیاد مقوله ای است که ظهور آن به دلایل متعددی از جمله فرهنگی، اجتماعی، جسمی، روانی، اقتصادی، خانوادگی است که مقابله با آن نیز نیازمند هم افزایی و اقدام مشترک و همه جانبه از سوی متخصصین این امراست.

 

در خصوص دانش مقابله با مواد مخدر سنتی، غنی هستیم اما لازم است با توسعه و ترویج آموزش ها، اطلاعات و دانش عمومی را در بحث مقابله با مواد مخدر صنعتی نیز افزایش دهیم.

 

شناسایی گلوگاهها و گروههای اجتماعی موثر و استفاده از آنها برای مقابله با مواد مخدر، برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای ارتقای آگاهی و نهادینه سازی فرهنگ مقابله با اعتیاد و تکمیل چرخه درمان از طریق ارتقای حمایت های اجتماعی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد از دیگر موارد مورد تاکید معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این همایش بود.

 

 وی در ادامه بیان داشت: اعتیاد یکی از تهدیدات مهم هر جامعه است که نقش عمدهای در ایجاد آسیبها و انحرافات اجتماعی دارد و نیرو و سرمایه انسانی هر کشور را هدف قرار می دهد و به تدریج آن ها را از چرخه فعال جامعه خارج می کند که باید توجه داشت که بخش عمدهای از این نیروی انسانی را کارگران تشکیل میدهند که بخش تولید را در هر کشوری بر عهده دارند و حاصل کار آن ها میتواند توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

 

 افشار اضافه کرد: در این راستا، باید توجه ویژهای را به پیشگیری اعتیاد در مراکز تولیدی و صنعتی داشت و با اقدامات گوناگون کارگران را از عواقب مصرف مواد مخدر و اعتیاد آگاه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز