مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان خبر داد:

بازارچه های خود اشتغالی برای بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار در هرمزگان راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۰۹:۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۵۱۷۳۹
بازارچه های خود اشتغالی برای بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار در هرمزگان راه اندازی می شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی چتر حمایتی دولت بر سر زنان سرپرست خانوار است و بازارچه های خود اشتغالی برای بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار در هرمزگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در نشست با زنان کارآفرین سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، عنوان کرد: ما در تلاش هستیم تا پایان سال با همکاری دستگاه های مرتبط در مرکز استان و شهرستان ها بازارچه های خود اشتغالی راه اندازی کنیم.

وی با تأکید بر توسعه بازارچه های اشتغال زایی در هرمزگان، افزود: توسعه و حمایت  از زنان بی سرپرست در تولیدات بومی و محلی استان و همچنین نیاز سنجی از تولیدات داخلی  یکی از راه های مهم و اساسی در امر اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر از جامعه  در استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: با تشکیل این کارگاه های  آموزشی ، مشکلات اصلی بانوان کار آفرین مورد بررسی قرار می‌گیرد و با ارزیابی و ارزشیابی در پایان هر دوره می توانند ضمن ارزیابی از خود و بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در فعالیت های اجتماعی با تشکیل شرکت‌های تعاونی در حوزه های مختلف بخش زیادی از مشکلات را حل کنند.

یعقوب نژاد افزود: برای اختصاص وام‌های خود اشتغالی در هر دو گروه اصناف و مشاغل خانگی هیچ محدودیتی از سوی دولت وجود ندارد و در بخش مشاغل خانگی ادارات مربوطه مانند بهزیستی ، کمیته امداد ، میراث فرهنگی و گردشگری با معرفی کارآفرینان به نهادهای مختلف می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور زنان و خانواده با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های فروش دائمی تولیدات بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار نقش مهمی در ایجاد امید در بانوان دارد، اظهار داشت: در این راستا طبق مصوبه کارگروه تخصصی بانوان با تاکید استاندار هرمزگان درکلیه شهرستان های استان بازارچه های خود اشتغالی دایر می شود که هم اکنون چهار نقطه آن جانمایی شده و قرار است با محوریت فرمانداری توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی فضا سازی و تجهیز و تاپایان سال 94 تحویل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز