نماینده عالی دولت در استان هرمزگان:

مردم هرمزگان در خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) زبانزد هستند/حمایت استانداری هرمزگان از مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۰۷:۵۸:۳۳
کد خبر: ۳۵۴۰۲۱
مردم هرمزگان در خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) زبانزد هستند/حمایت استانداری هرمزگان از مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور
استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت مجموعه استانداری از میزبانی نخستین دوره مسابقات قرآن کانون های مساجد روستایی کشور در روستای روتان شهرستان سیریک، گفت: مردم هرمزگان در خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) زبانزد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در دیدار با اعضای دبیرخانه اجرایی مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور "مدهامتان روستایی" اظهار کرد: خدمت به ساحت قرآن و دین نبی مکرم اسلام (ص) و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، برای هر کسی مایه افتخار است و مردم استان هرمزگان در این عرصه در کشور زبانزد هستند.

وی با با اشاره به اینکه توفیق خدمت به قرآن ممکن است برای هر کسی بوجود نیاید، تاکید کرد: شرایط میزبانی مناسب و در خور شایسته جامعه قرآنی کشور باید در روستای روتان شهرستان سیریک ایجاد شود و استانداری هرمزگان از این برنامه حمایت خواهد کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: توسعه فرهنگ از طریق گسترش مفاهیم بلند قرآنی و ترویج معارف و علوم قرآنی در جامعه و به ویژه روستاها و نقاط محروم کشور می تواند محرک بزرگی برای توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی در کشور باشد.

وی از زحمات و پیگیری های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان و دبیرخانه و ستادعالی کانون های مساجد و نیز تلاش های فعالین قرآنی روستایی در سیریک تشکر کرد و از اینکه در خدمت جامعه قرآنی باشد ابراز خرسندی کرد.

«مدهامتان روستایی» ظرفیت ارزشمندی درجهت توسعه فرهنگی سواحل مکران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این نشست گفت: مسابقات قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور، ظرفیت ارزشمندی درجهت توسعه فرهنگی سواحل مکران و شرق هرمزگان است.

بهروز اکرمی عنوان کرد: روستای روتان دروازه ورود به عرصه گسترش مفهوم جامعه قرآنی را در بهمن ماه خواهد گشود و این مایه بسی افتخار و مباهات برای استان هرمزگان است.

وی افزود: این مسابقات باید در اولویت برنامه های فرهنگی شهرستان سیریک و نیز برخی نهادهای استانی قرار بگیرد و شهرستان خود را برای میزبانی این رخداد بزرگ قرآنی آماده کند و ظرفیت مجموعه استان نیز برای خدمت به روستائیان در هر زمینه ای آمادگی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از همت بلند و تلاش های اهالی روستای روتان قدردانی کرد و فعالیت های قرآنی را ستودنی دانست.

اکرمی با اشاره به اینکه همیشه روستا سرچشمه و سرمنشاء حرکت های بزرگ بوده است، اظهار کرد: روستاها مولد انسان های بزرگی بوده اند که خدمات خوبی به کشور و نظام ارائه کرده اند و چه خدمتی بالاتر از اینکه انسان در محضر قرآن باشد و برای ترویج این فرهنگ ناب تلاش کند.

اعضای دبیرخانه اجرایی مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور با جادری استاندار هرمزگان دیدار کردند و ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته، روند برگزاری مطلوب مسابقات را مورد بررسی قرار دادند.

نخستین دوره مسابقات قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور 21 لغایت 23 بهمن ماه با برنامه های متنوع جنبی در روستای روتان شهرستان سیریک استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز