محسن رضایی:

اقتصاد مقاومتی می تواند از قشم به دیگر مناطق کشور منتقل شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۸:۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۵۶۰۳۲
اقتصاد مقاومتی می تواند از قشم به دیگر مناطق کشور منتقل شود
محسن رضایی در نشست با مسئولان شهرستان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد قشم به موضوعات مهم جزیره قشم، کشور، منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قشم به عنوان منطقه ای ویژه از ظرفیت های بالا برای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و انتقال آن به دیگر مناطق کشور برخوردار است.

محسن رضایی گفت: با استفاده از قوانین و مقررات مناطق آزاد و رفع موانع موجود باید اقتصاد مقاومتی را که به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات از طریق مناطق آزاد از جمله قشم به دیگر مناطق کشور منتقل کنیم.

وی با اعلام اینکه نظام و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به مناطق آزاد کشور دارند، گفت: مدیران  این مناطق باید خواسته های خودشان را از مسئولان کشوری مطالبه کنند و مطمئن باشند که سیاست های کلان ترسیم شده کشور به نفع مناطق آزاد برنامه ریزی شده است.

قشم نمادی از تمدن ایرانی و اسلامی است

وی از قشم به عنوان نماد و تابلویی مهم از تمدن ایرانی و اسلامی نام برد و گفت: با رفع تردیدها باید تلاش کنیم آثار تمدن کهن این منطقه را حفظ و احیا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جزیره قشم به عنوان بخشی از ایران پرافتخار، دارای هنر، ادبیات، معماری، سرود، فرهنگ و پیوندهای اجتماعی خاص می باشد و این نشان از نماد یک تمدن بزرگ دارد که به عنوان یک سرمایه عظیم باید از آن صیانت کنیم.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم خواست علاوه بر نگاه فیزیکالی به قشم شامل پروژه ها، بنادر و پالایشگاه ها، به فرهنگ و تمدن دیرین مردم این منطقه به عنوان یک سرمایه عظیم نیز توجه ویژه داشته باشند.

کشورهای فاقد هویت آسیب پذیرند

سرلشکر پاسدار رضایی با اعلام اینکه ایران دارای هویت تاریخی بسیار کهن می باشد، گفت: کشورهای با هویت 70، 80 تا 100 ساله در برابر ناامنی ها آسیب پذیر هستند.

به گفته وی، عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس علی رغم سرزمین های قدیمی، از هویت جدید برخوردارند و به همین دلیل با آسیب های جدی مواجه اند در حالی که ایران در شرایط همسان با آنان به عنوان یک تمدن چند هزار ساله از تهدیدها در امان است.

جهان خارج تکیه گاه ایرانیان نیست

وی با اشاره به اهمیت ارتباط ایران با کشورهای خارجی اظهار داشت: ما با خارج کردن تردیدها از برنامه های تصمیم گیری باید روی پای خودمان بایستیم و بدانیم که جهان خارج تکیه گاه ما نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ کشوری از جمله ایران بدون ارتباط با دنیا نمی تواند موفق شود اما این موضوع نباید ما را به خارجیان وابسته کند و نیروهای توانمند کشورمان را از اهداف خود دور سازد.

وی تاکید کرد: همانگونه که در دوران هشت ساله دفاع مقدس توانستیم با دورکردن تردیدها به خودباوری برسیم در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی نیز می توانیم به این مهم دست یابیم.

ایران سرزمین و چهار راه منافع بین المللی است

سرلشکر رضایی از ایران به عنوان سرزمین و چهار راه منافع بین المللی نام برد و گفت: موقعیت جغرافیایی کشورمان باید برگ برنده ای برای موفقیت های ما در حوزه های مختلف و در مبادلات با جهانیان باشد.

وی ادامه داد: جزیره قشم یکی از مناطق مهم کشور است و با توجه به شرایط استراتژی آن می توان از این جزیره در مباحث مهم اقتصادی کشور با دنیا بهره برد.

اقتصاد ایران باید در ردیف چند کشور مهم جهانی قرار گیرد

قرارگرفتن اقتصاد ایران در زمره چند کشور مهم جهانی نیز از دیگر موضوعاتی بود که رضایی به آن اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن ظرفیت های مهم اقتصادی، علمی و نیروهای کارآمد باید نام خود را در زمره چند کشور اول دنیا به ثبت برساند.

وی گفت: برای دستیابی به این تفکر باید با اقدامات جهادی و حذف تردید از برنامه ها و تکیه بر توان نیروهای کشور در راستای اهداف مقام معظم رهبری براساس سیاست اقتصاد مقاومتی، اصل 44 و چشم انداز ایران 1404 کشور را به اقتصاد قوی جهانی تبدیل کنیم.

ایران بنای جنگ با هیچ کشوری را ندارد

سرلشکر پاسدار محسن رضایی در ادامه به سیاست دوستی ایران با کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: ما براساس سیاست اسلامی از مظلومان جهان حمایت می کنیم اما با هیچ کشوری بنای جنگ نداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب پیوسته بر سیاست حمایت از مظلومان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی کشورهای غیر اسلامی تاکید کرده ایم و این نشان از اعتقاد ما نسبت به صلح و دوستی دارد.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران در پی پایان دادن به ناامنی ها در منطقه است و معتقدیم مرزهای جغرافیایی همه کشورها باید حفظ و محترم شمرده شود و مخالف تقسیم کشورهای اسلامی به چند کشور کوچک هستیم.

اهمیت نفوذ فرهنگی بین ملت ها

وی از کشورهای اسلامی درخواست کرد از طریق نفوذ فرهنگی خود را در دل مردم دیگر کشورها جای دهند.

رضایی یادآور شد: محبوبیت ایران نزد ملت های اسلامی تنها به خاطر نفوذی است که از طریق فرهنگ ناب اسلامی بین آنان داشته و همه باید با تغییر روش های جنگ طلبانه و خونریزی امت اسلامی از طریق فرهنگ در دل یکدیگر نفوذ کنیم.

انتخابات هفتم اسفند برای کشور بسیار حائز اهمیت است

وی در پایان سخنان گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به شرایط ویژه  منطقه بسیار حائز اهمیت است و مردم ایران باید خود را برای انتخاب اصلح ترین افراد هم برای ورود به مجلس خبرگان رهبری و هم مجلس شورای اسلامی آماده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات هم باید تردید ها را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم دشمنان با ایجاد تردید مانع از حضور حداکثری در سرنوشت کشور شوند.

بنا به این گزارش، سرلشگر پاسدار محسن رضایی که روز چهارشنبه به دعوت بسیجیان شهرستان قشم وارد این جزیره شد، در تالار وحدت شهر قشم حماسه بزرگ نهم دی ماه سال 88 را برای مردم این منطقه تبیین کرد و در نشست با مسئولان شهرستانی و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم نیز نقطه نظرات مهم خود را در حوزه های مختلف بیان داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز