شهردار منطقه دو بندرعباس مطرح کرد:

ساماندهی خورها برای جلب رضایت شهروندان

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۸:۴۳:۰۱
کد خبر: ۳۵۷۳۶۹
شهردار منطقه دو بندرعباس گفت: با وجود این که مالکیت خورها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای استان است، شهرداری هزینه‌ قابل توجهی برای لایروبی، پاکسازی، کارهای عمرانی و غیره به منظور جلب رضایت شهروندان انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، افشین مظهری گفت: مسئله خورها، یک موضوع چندین ساله است که هنوز تکلیف قطعی آن مشخص نشده است.

وی افزود: با این وجود، تاکنون شهرداری خدمات گسترده‌ای در زمینه لایروبی، پاکسازی، کارهای عمرانی و غیره را با بودجه داخلی انجام داده است.

شهردار منطقه دو بندرعباس ادامه داد: از طرف دیگر قانونی به نام توزیع عادلانه آب وجود دارد که در آن مشخص شده تعیین قرین به سر رودخانه‌ها، رودها و خورها و همچنین مالکیت این موارد در اختیار دولت است که با توجه به این قانون هر گونه اقدامات و هزینه در ارتباط با خورها باید توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای انجام شود.

مظهری با اشاره به گلایه برخی از شهروندان نسبت به جاری شدن فاضلاب در خورها، گفت: جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در حریم قانونی شهرها به عهده شرکت آب و فاضلاب است و در بحث آلودگی فاضلاب های روان در خورها می توان یکی از مراجع تشخیص آن را سازمان محیط زیست اعلام کرد که این سازمان آلودگی و عدم آلودگی آن را تایید می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جاری شدن فاضلاب در برخی معابر در بافت‌های فرسوده، گفت: از آنجایی که مالکیت خورها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است، طبیعتاً اگر قرار باشد هزینه‌ای در این ارتباط صرف شود، باید از سوی این شرکت تأمین گردد ولی شهرداری برای رضایت مردم تا به امروز این کار را انجام داده است.

مظهری همچنین بوی نامطبوع خورها را ناشی از ریزش آبهای سطحی که از محلات قدیمی به خورها می‌ریزند، دانست.

شهردار منطقه دو بندرعباس افزود: همکاران ما در فضای سبز در حال حاظر مشغول ایجاد فضای سبز در این محدوده هستند و دیوارهای آسیب دیده و پیاده‌روها نیز توسط پیمانکارانی که از سوی شهرداری تعیین شده‌اند، در حال ترمیم و بازسازی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز