مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

هرمزگان درتوازن بین شاخه ای علوم نظری به ۵۷.۸درصد رسیده است

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۰:۳۵:۲۰
کد خبر: ۳۵۸۷۲۱
هرمزگان درتوازن بین شاخه ای علوم نظری به ۵۷.۸درصد رسیده است
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:استان هرمزگان درسال تحصیلی 95-94 درتوازن بین شاخه ای علوم نظری به 57.8درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی کرمپور در نشست روسای آموزش و پرورش سراسراستان که با حضور زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: در فنی و حرفه ای و کاردانش نیز به 42.2 درصد رسیده ایم که نشان از حرکت رو به رشد و ارتقاء شاخص های هدفگذاری شده در دوره متوسطه است.

وی ادامه داد: کاهش چهاردرصدی رشته علوم تجربی و رسیدن به 44درصد رشته نظری، افزایش 2.5درصدی به رشته ادبیات وعلوم انسانی و رسیدن به 37درصد رشته نظری و همچنین افزایش 1.5درصدی به رشته ریاضی فیزیک و رسیدن به 19درصد رشته نظری از دستاوردهای توازن بین رشته ای درسال تحصیلی جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت:در برون سپاری نیزافزایش 36درصدی را شاهد هستیم بطوریکه از 482نفربه 656نفرافزایش یافته است.

کرمپور افزایش رشته های کارودانش با توجه به نیاز توسعه استان در رشته های هتلداری، لوله کشی گاز خانگی و MDF،تولیدی کردن برخی هنرستانها،افزایش شش واحد پژوهشرای دانش آموزی، چهارآزمایشگاه نانو در پژوهشسراهای استان و برگزاری کارگاه های آموزشی و ضمن خدمت در مرکز استان و مناطق و شهرستانها را در شمار بخش دیگری از دستاوردهای حوزه متوسطه درسال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکلات تحصیل دانش آموزان روستایی در دوره متوسطه خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاها و مسافت های طولانی در رفت و آمد دانش آموزان مناطق روستایی یکی ازمهمترین مشکلات این بخش است .

وی ادامه داد: علاوه براین معضل که درترک تحصیل دانش آموزان نقش دارد تعدد قومیت ها و همچنین وجود خرده فرهنگ ها از دیگرعوامل موثر در ترک تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه در برخی مناطق استان است.

این مسوول پایین بودن ضریب پوشش تحصیلی، بالا بودن ضریب اشتغال، کمبود سرانه مدارس شبانه روزی ،استقرارجمعیت کم درجزایررا از دیگرعوامل تاثیر گذار درکاهش بازده آموزشی و ترک تحصیل دانش آموزان برشمرد وگفت: فقرمالی، کمبود تجهیزات کارگاه های هنرستانهای فنی و کارودانش و درنظرنگرفتن سهیمه اختصاصی به دانشگاه فرهنگیان بخش دیگری از مشکلات حوزه متوسطه دراستان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خواستارکاهش تراکم پنج نفره از هر کلاس درس در روستاها و جزایر شد و بیان داشت:ایجاد برخی رشته های مورد نیاز در دانشگاه فرهنگیان،افزایش سهمیه استخدامی خواهران در شرق استان،افزایش اعتبارات جابجایی دانش آموزان و سرانه غذایی مدارس شبانه روزی از موارد مورد نیاز دراستان هرمزگان است که تحقق آن نقش بسیارمهمی در رشد شاخص های تحصیلی دارد.

کرمپوراضافه کرد:اختصاص یک درصد از درآمد مناطق آزاد به آموزش و پرورش ، افزایش سهمیه دانش آموزان در طرح جهاد علمی، احیای معلین راهنما جهت شناسایی بازماندگان تحصیل و افزایش ساعات گروههای آموزشی به حداقل شش ساعت از دیگرعواملی است که می تواند در رشد شاخص های تحصیلی دوره متوسطه دراستان موثرباشد.

استان هرمزگان با 776مدرسه متوسطه دوره اول، 376 مدرسه متوسطه دوره دوم و 210واحد آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش در مجموع یکهزار و 362مدرسه دوره متوسطه دارد که با جمعیت دانش آموزی 124هزارنفری 39درصد کل مدارس و جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز