مهران نجاتی:

توسعه محلات کم برخوردار رویکرد اصلی بودجه در سال ۹۵

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۸:۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۷۱۳۳۴
توسعه محلات کم برخوردار رویکرد اصلی  بودجه در سال ۹۵
بودجه شهرداری بندرعباس در سال 94 بالغ بر 330میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه 95 بالغ بر 390 میلیارد تومان مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، بودجه شهرداری بندرعباس که در کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با حضور اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، تصویب شد.

مهران نجاتی رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکصد وهفتاد ودومین جلسه علنی شورای شهر با تبریک دهه مبارک فجر و ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری بیش از شش جلسه مداوم جهت بحث و بررسی بودجه شهرداری بندرعباس بیان کرد: اعضای شورای شهر با حضور در بیش از شش جلسه بصورت مستمر و مداوم بودجه شهرداری را مورد بحث وبررسی قرار دادند که سپس بودجه 390 میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس با 16 درصد افزایش نسبت به سال 94 تصویب شد.

نجاتی گفت: رویکرد اصلی  بودجه در سال 95  اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح شهر،رضایتمندی مردم با حل مشکلات ومعضلات شهری وهمچنین توسعه محلات کم برخوردار سطح شهراست .

 وی افزود:  در سال 94 اقدامات خوبی در حوزه شهری از جمله توسعه فضای سبز، بازگشایی معابر و رفع ترافیک شهری انجام شد و در بودجه 95 قریب به 50 درصد بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دیده شده است.

پرویزسالاری، نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر بندرعباس گفت: با جلسات مداوم صبح وعصر توانستیم بودجه ای که مبتنی بر برنامه ومرتبط با وظایف شهرداری است به تصویب برسانیم و رویکرد اصلی بودجه 1395 بیشتر به سمت تقویت وجذب مشارکتهای مردمی درموضوع تصمیم سازی و اجرا وهمچنین استفاده از منابع وظرفیتها وایده های شهروندان است.

سالاری افزود: یکی از شاخص‌های بودجه نگاه به سمت محلات کم برخوردار و توزیع متوازن بودجه ،دریافت عوارض خدمات ازمناطق پرخوردار وسوق درآمد به سمت مناطق کم برخورداراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر درادامه گفت: یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال آینده الزامات پارلمان محلی طبق ماده 68 تا 78 شوراها در حوزه های مختلفی  بایستی برنامه ریزی ونظارت داشته باشند.

سالاری بیان کرد: رویکرد بودجه برای سال آینده شهرداری 50  درصد توسعه زیرساخت عمرانی در محلات کم برخوردار و50 درصد بقیه نیز در بخش خدمات شهری است که بودجه 95 نسبت به سال 94 از رشد 16 درصدی برخوردار است.

وی گفت:یکی از شاخص‌های بودجه امسال نظارت به محلات کم برخوردار وآسیب پذیر است که باید مشکلات  این قشر از جامعه را حل نمود.

سالاری با بیان برون گرا بودن بودجه تاکید کرد: شهرداری با استفاده از ظرفیتهای  مناطق ویژه اقتصادی، پالایشگاه نفت، شهید رجایی می تواند سازوکار خدمات رسانی به این مناطق تعریف نماید واز محل این ظرفیتها بویژه در حوزه فضای سبز و سازمان آتشانی درآمدی کسب کند تا به شهروندان  خدمات رسانی بهینه صورت گیرد.

رضا حیدری زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس نیز با تبریک دهه فجر ودعوت حضور مردم همیشه درصحنه درراهپیمایی 22 بهمن وانتخابات هفتم اسفند ماه جهت ضمانت بیشتر انقلاب اسلامی گفت: تاکنون در زمینه تحقق بودجه 82درصد بیشتر وصول نشده است که شهرداری منطقه 2 بندرعباس با 108 درصد بیشترین حجم تحقق درآمد را به خود اختصاص داده است وبعد از آن نیز شهرداری منطقه یک با 92 درصد درجایگاه دوم تحقق درآمد قرارگرفته است.

حیدری زاده افزود:افزایش 16درصدی دربودجه سال95 منطقی است وکاش درسالهای گذشته نیزبراساس منطق افزایش بودجه داشتیم.

وی با اشاره به کمبود 30 تا 60 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری گفت: باید کمبود بودجه با افزایش 16 درصدی بودجه سال 95 رفع شود و با استفاده از بودجه امسال هزینه سال گذشته پرداخت شود.

حیدری زاده بیان کرد: باید به حق مردم این استان بیشتر توجه کرد و شهرداری به  پروژه های نیمه تمام سالهای گذشته بپردازد.

وی درادامه گفت:باید به بافت های فرسوده نگاه ویژه ای داشته باشیم ودر این مناطق که قشر زحمت کش و کم درآمد شهر هستند باید از خدمات بیشتری نسبت به مناطق دیگر شهر برخوردار شوند.

وی بیان کرد: تاکنون نتوانستیم کدها ومنابع درآمدی خوبی را فعال نماییم.

حیدری زاده درپایان گفت:از شهر داری درخواست می شود به دنبال افزایش نقش مردم درفرهنگ شهروندی برای برون رفت از هزینه های بیشتر باشد تا خدمات رسانی بهتر ومناسبتری انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز