دست یابی به دانش فنی تولید قطعات نسوز مجرای تخلیه کوره های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۲:۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۷۷۱۶۸
دست یابی به دانش فنی تولید قطعات نسوز مجرای تخلیه کوره های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان
با دست یابی به دانش فنی تولید قطعات نسوز مخصوص مجرای تخلیه کوره های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان، انحصار تولید اینگونه اقلام که پیش از این در دست شرکت های اروپایی بود شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس واحد نسوز فولاد هرمزگان در این رابطه افزود: فولاد هرمزگان با رویکرد قطع وابستگی در تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز شرکت در گامی دیگر موفق شد، اقلام نسوز مخصوص مجرای تخلیه کوره های قوس الکتریکی شرکت را با همکاری شرکتهای نسوز داخلی بومی سازی نماید، به نحوی که پس از کسب دانش فنی و تولید این قبیل محصولات و بکار گیری آنها در خط تولید، بنا بر اعلام بهره بردار نتایج حاصله رضایت بخش و معادل تولیدات شرکتهای نسوز مطرح اروپایی است. 

وی با اشاره به چگونگی اجرای فرآیند تست این قطعات بومی سازی شده افزود: در طی مرحله تست این قطعات ویژه بومی سازی شده که بر روی کوره شماره 2 مجتمع فولادهرمزگان انجام شد، با بررسی توپوگرافی های تهیه شده از نوع خوردگی این قطعات ویژه با مشابه خارجی آن خوردگی ها کاملاً شبیه به هم و در حد بسیار مطلوب بود.

قبلاً دانش ساخت قطعات ویژه نسوز در اختیار شرکت های نسوز خارجی بود و با تولید این محصول در داخل کشور با هزینه بسیار پایین تر و با رکورد مشابه با همتای خارجی، مرتفع شدن وابستگی خارجی در این اقلام را شاهد هستیم.

ملا بیک با بیان این مطلب که مجموعه نسوز مجرای تخلیه ذوب، یکی از حساس ترین قسمت های کوره است به بیان مزایای کسب این دانش فنی و توانمندی در تولید آن پرداخت و افزود: از منظر اقتصادی، مبلغی که بابت خرید این اقلام پرداخت می شد، بیشتر بخاطر تکنولوژی خاص تولید آن بود که این امر در هر سال باعث خروج مبالغ بسیار زیادی ارز از کشور می شد. 

وی خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت، علاوه بر مزایای فوق در جریان اجرای طرح های توسعه جدید نیز ساخت قطعات ویژه نسوز ریخته گری که در حال انجام می باشد، راه گشای ساخت هر چه سریعتر اقلام نسوز می باشد به عبارت ساده تر هزینه ای که در قبال دانش بومی پرداخت می شود، به مصرف بومی سازی دانش و ساخت دیگر اقلام استراتژیک نسوز در شرکت سازنده خواهد شد.

رییس واحد نسوز فولاد هرمزگان با ذکر این مطلب که این موفقیت با  همکاری واحدهای دفتر فنی تولید فولادسازی، واحد ذوب و شرکت نسوز مهرگداز انجام شد، از حمایت مدیرعامل شرکت و همکاری معاونت بهره برداری و مدیریت فولادسازی تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز