مهران نجاتی :

همکاری شوراهای سراسر کشور برای ایجاد مدیریت جامع شهری

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۰۹:۳۲:۲۰
کد خبر: ۳۸۱۷۰۳
همکاری شوراهای سراسر کشور برای ایجاد مدیریت جامع شهری
مهران نجاتی گفت: قانون راهکارهای خوبی برای افزایش نقش‌آفرینی شوراها در نظر گرفته که یکی از آنها الزام به پاسخگویی مدیران مرتبط با حوزه شهری در برابر نمایندگان مردم در شورای شهر است و این مسئله باید از سوی مسئولین جدی‌تر گرفته شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشست شورای شهر با بیان این که برنامه‌های کلان شهرداری‌های سراسر کشور با محوریت مردم و مشارکت آنها طراحی و اجرا می‌شود، اظهار داشت: توفیق در اجرای برنامه‌های کلیدی در حوزه شهری با همکاری و همراهی مردم میسر است .

 نجاتی خاطرنشان کرد: تجربه شکل‌گیری شوراها در کشور برای به مشارکت گرفتن هر چه بیشتر مردم در زمینه توسعه شهری بود و بنابراین باید این نقش را با ایفای هر چه بهتر مسئولیت‌های قانونی بر دوش شورا به نحو بهتری انجام داد .

 وی افزود: قانون راهکارهای خوبی برای افزایش نقش‌آفرینی شوراها در نظر گرفته که یکی از آنها الزام به پاسخگویی مدیران مرتبط با حوزه شهری در برابر نمایندگان مردم در شورای شهر است و این مسئله باید از سوی مسئولین جدی‌تر گرفته شود .

 نجاتی گفت: نباید نسبت به مقوله مدیریت شهری نگاه انفرادی داشت چرا که ما جامعه‌ای بزرگ هستیم که هم‌فکری و همکاری ما در زمینه رفع مشکلات شهری منجر به بهبود زندگی مردم و افزایش رفاه و آسایش عمومی همه جامعه شود .

 وی در ادامه با اشاره به لزوم تحقق مدیریت جامع شهری برای عبور شهرداری‌ها از وضعیت فعلی، اظهار کرد: محدودیت منابع از یک سو و مسئولیت شهرداری‌ها در قبال موضوعاتی که نقشی در آنها ندارند، از سوی دیگر سبب بروز مشکلاتی برای شهرداری‌ها شده که تنها راه حل آن را مدیریت جامع شهری می‌دانیم .

 عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: مردم انتظار رفع بسیاری از مشکلات را از شهرداری‌ها دارند و این انتظار به حق و بجایی است اما باید شهرداری‌ها نیز متناظر با این انتظارات دارای اختیارات و اعتبارات کافی باشند .

 وی گفت: رسیدن به راه حل‌هایی مطلوب برای تامین منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها و تدوین برنامه جامع در این زمینه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای عالی استان‌ها به منظور ارائه به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب نهایی از جمله اقداماتی است که باید مجموعه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشورمان نسبت به آن جدی‌تر اقدام و عمل کنند .

 نجاتی با بیان اینکه تحقق برنامه‌های کلان شهرداری‌ها در گرو وجود منابع پایدار و مستمر است، بیان کرد: تدوین برنامه‌ها بدون وجود و اطمینان از اعتبار کافی برای اجرای آنها عملا بی‌فایده است و در عمده مواقع منجر به رشد مطالبات عمومی از شهرداری‌ها می‌شود .

 رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان خاطر نشان کرد: تقویت همکاری میان شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور بخصوص کلان شهرها و مراکز استان‌ها می‌تواند در این زمینه دستاوردهای خوبی در پی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز