رئیس کل دادگستری استان هرمزگان؛

اشد مجازات قضایی برای متصرفان اراضی ملی در هرمزگان

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۸:۰۵:۳۹
کد خبر: ۳۸۲۰۷۴
اشد مجازات قضایی برای متصرفان اراضی ملی در هرمزگان
هشدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به متصرفان اراضی ملی: اشد مجازات قضایی برای متصرفان اراضی ملی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت السلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تمامی کسانی که برخلاف ضابطه ، قانون و شرع به اراضی ملی و طبیعی تعدی و تصرف نمایند در اسرع وقت با اشد مجازات مواجه خواهند شد .  وی همچنین افزود : به سرعت و قاطعیت نسبت به متصرفان اراضی ملی برخورد خواهیم کرد .

وی که به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع مدیران اداره کل منابع طبیعی استان و جمعی از قضات سخن می گفت تصریح کرد :در سال جاری بیش از 500 هکتار از اراضی ملی پیشگیری  به عمل آمده و 300هکتار از این اراضی هم با حکم قضایی رفع تصرف شده است . رییس کل دادگستری گفت: دستگاه قضایی حامی و پشتیبان منابع طبیعی و اراضی ملی است .

وی گفت: تمامی متصرفان بدانند که زیاده خواهی و دست اندازی به منابع طبیعی با واکنش شدید منابع طبیعی و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد . وی تاکید کرد: قضات کمیسیون ماده واحده به موقع منصوب می شوند که این مهم  می تواند رسیدگی به اراضی ملی ، دولتی  و بیت المال را تسریع ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: حدود 700 هزار هکتار از اراضی ملی بصورت مشارکتی از سوی مرتعداران مورد حفاظت قرار می گیرد که این مهم در راستای مشارکت های مردمی در زمینه حفظ و نگهداری منابع طبیعی و اراضی ملی است .

وی در پایان گفت: درهرمزگان تعامل و ارتباطات خوبی میان دستگاه قضایی و اداره کل منابع طبیعی برقرار شده است که تاکنون مشکل مهمی دراین خصوص  نداشته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم دراین جلسه بااشاره به مساحت 93/6میلیون هکتار مساحت منابع طبیعی استان گفت :با مشارکت مردم در عرصه های منابع طبیعی  کارهای بسیار خوبی انجام شده و نقش آنها در حفظ و نگهداری منابع طبیعی  بسیار پررنگ بوده بطوریکه بسیاری از پروژه های آبخیزداری ، تولید نهال حرا، جنگلکاری ، و .. با مدیریت و مشارکت مردم اجرایی شده است . وی گفت: تاکنون 32 پروژه آبخیزداری خیری داشته ایم که براین اعتقادیم که برای آبخیزداری هر چه کار شود بازهم کم می باشد وجا دارد که بیشتر کار شود.

ذاکری با اشاره احداث بوستانهای روستایی با مشارکت خیران گفت:تاکنون  تعداد 68 بوستان با سطح   170 هکتار بوستان روستایی طراحی و با مشارکت دهیاری ها، شوراهای اسلامی و خیرین در حال اجرا ،اجرا شده  و یا در دست اقدام می باشد که ازاین حیث هرمزگان در احداث بوستانهای روستایی تاکنون پیشگام بوده است .

 درادامه  این نشست مهندس شکوهی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز دراین جلسه گفت:وظیفه ما  پیشگیری و فرهنگ سازی می باشد که خوشبختانه با اقدامات مهمی  چون تشکیل انجمن صنفی مرتعداران،برگزاری کارگاه آموزشی اطفاء حریق  ،اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف(توزیع آبگرمکن خورشیدی)-اجرای پروژه های گیاهشناسی(مبارزه با آفات تشی) از مهمترین اقدامات این مدیریت بوده است .وی گفت:  با راه اندازی وفعالسازی سامانه تماس مردمی1504 توانسته تاحدود زیادی در زمینه  رفع تصرفات اراضی ملی پیشگیری نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز