نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس؛

عدم شناساندن ظرفیتهای صنعت گردشگری در بندرعباس اصلی ترین مشکل است

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۸:۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۸۲۸۸۴
عدم شناساندن ظرفیتهای صنعت گردشگری در بندرعباس اصلی ترین مشکل است
هومن رفیعی بندری گفت: اصلی ترین مشکل بندرعباس در صنعت گردشگری عدم شناساندن ظرفیت های آن است

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه علنی شورای شهر  با اشاره به مشکلات صنعت گردشگری در شهر بندرعباس بیان کرد: مشکل اصلی در زمینه صنعت گردشگری، این است که تا امروز نتوانسته ایم بندرعباس را آنچنان که باید و شاید به همگان  معرفی کنیم .                   

رفیعی بندری  با بیان اینکه بندرعباس از پتانسیل ها وظرفیتهای فوق العاده ای برخوردار است خاطر نشان کرد: تاکنون حتی در درون شهر هم نتوانسته ایم داشته ها و پتانسیل های بالفعل و بالقوه گردشگری بندرعباس را بشناسانیم و اگر در حال حاضر از بسیاری افراد ساکن  بندرعباس در مورد یک مکان خاص تاریخی و گردشگر پذیر سوال شود  شاید و قطعا این افراد اطلاعات کافی نداشته باشند و به نظر این مورد، اساسی ترین مشکل ما ست .

عضو شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه بندرعباس از نظر داشتن جاذبه های گردشگری از شهرهای دیگر کمتر نیست حتی دارای جاذبه گردشگری متعددی نیز است افزود:  اساسی ترین مشکل و مسئله ای که پیش رو داریم و باید چاره ای اساسی برای آن اندیشیده شود، شناساندن بندرعباس به هموطنان درداخل و خارج کشوراست .

رفیعی بندری با اشاره به اینکه در حال حاضر بندرعباس مقصد گردشگری اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیست گفت: تورهای خارجی و داخلی بندرعباس را به عنوان مقصد گردشگری مطرح نمی کنند و لازم است در این خصوص ضمن بررسی علمی و اصولی مسئله راهکارهای مشخص تدوین و اجرا شود .

نائب رئیس شورای شهر  ادامه داد: در حالی که در بسیاری از آژانس ها تورهای اصفهان، شیراز، مشهد،تهران و حتی یزد وجود دارد ولی توری برای بندرعباس گردی در این آژانس ها وجود ندارد .

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و حضور در نمایشگاههای مختلف گردشگری در داخل و خارج می تواند به شناختن بندرعباس کمک شایانی بکند .

هومن رفیعی بندری با اعلام اینکه نمایشگاههای گردشگری محلی هستند که از تمامی شهرها و کشورها حضور یافته و داشته های خود را عرضه و شهر خود را معرفی می کنند گفت: حضور در این نمایشگاهها فرصت بسیار مغتنمی برای شهر بندرعباس است که بتوانیم داشته ها و ظرفیتهای شهر را به همه معرفی کنیم .

وی در پایان با تاکید بر اینکه تصور می شود با شناختن این شهردر زمینه توریست پذیر بودن مشکل خاصی نخواهیم داشت ،بیان کرد: شناساندن شهر بندرعباس در زمینه توریست پذیر بودن  نیازمند هزینه های گزاف و توانمندی های سخت افزار زیادی نمی باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز