نماینده منتخب مردم بندرعباس؛

برای حل مشکلات هرمزگان همدل هستیم

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۱:۲۷:۱۵
کد خبر: ۳۹۰۶۵۷
برای حل مشکلات هرمزگان همدل هستیم
نماینده منتخب مردم بندرعباس، خمیر ، قشم ، ابوموسی و حاجی آباد در دیدار با کارکنان نوسازی مدارس هرمزگان : برای حل مشکلات هرمزگان همدل هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی نماینده منتخب مردم بندرعباس ، قشم ، خمیر ،حاجی اباد و ابوموسی در مجلس دهم  در جمع کارکنان اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان این مطلب گفت: حمایت از مدیران کار آمد دستگاه های استان و برخورد قاطع با مدیران ناکارآمد و متخلف را وظیفه مهمی برای خود و همکارانم در مجلس شورای اسلامی می دانم . نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی آباد در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نباید خاری بر پای دولت باشیم افزود: هرکس منتخب ملت بود و حکمش توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شد وظیفه ماست که او را مورد حمایت قرار دهیم. ما مشکلات عدیده داخلی و خارجی داریم و باید در جهت حل این مشکلات همدل باشیم. البته ما وکیل مردم هستیم و باید الام و دردهای مردم را منعکس کنیم. نیت ما رفع مشکل مردم و کمک به دولت است.

حسین هاشمی تختی با اشاره به جلسات هماهنگی با سایر منتخبین هرمزگان یاد آور شد :با اطمینان می گویم ما نمایندگان استان برای رفع کمبودها و مشکلات استان همدل خواهیم بود . وی با اشاره به توضیحات ارائه شده مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت :درخصوص اختصاص ردیف اعتباری برای  تجهیز و خرید امتیاز انشعاب آب و برق مدارس خیری   گفت : نباید مدرسه ای که دوسال از ساخت آن گذشته به دلیل نداشتن آب و برق معطل بماند . یابرای تجهیز آن با مانع مالی  روبرو شویم . باید با اختصاص ردیف اعتباری این مشکل مرتفع شود.

ماشاءالله قاسمی دراین دیدار با قدردانی از حسن نظر منتخب مردم و حضور در جمع کارکنان اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان گفت : این اداره کل 155پروژه را با اعتباری بالغ بر 1330میلیارد ریال در دست اجرا دارد .  و امیدواریم  با تامین به موقع اعتبار این پروژه ها به بهره داری  برسد .البته در دولت تدبیر و امید علیرغم همه تنگناها (کمبودهای اعتباری و مالی ) 260پروژه در قالب 1008کلاس درس با اعتباری بالغ بر 1540میلیارد ریال تقدیم دانش آموزان این استان شده است . ضمن اینکه در سال 1394یکصد و نوزده پروژه در قالب 532کلاس درس را به بهره برداری رساند و پیش بینی می شود براس هفته دولت و مهرماه بیش از 70پروژه آماده شده و به بهره برداری برسد .

مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس با تجلیل از همکاری خیرین در احداث فضاهای آموزشی اظهار داشت : طی سال اخیر خیرین 700میلیارد ریال تعهد کرده اند که از این میزان بیش از 560میلیارد ریال محقق شده است .در جشنواره هفده هم خیرین 246میلیارد ریال تعهد شد که بیش از 200میلیارد ریال از تعهد خیرین محقق شده است . همچنین جشنواره هجده هم خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان 21اردیبهشت ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد
قاسمی مشارکت بنیاد برکت در اجرای پروژه های آموزشی در مناطق محروم استان را یک فرصت دانست و افزود : از سال 1389که بنیاد برکت پروژه های خود را در هرمزگان آغاز کرد ، تاکنون 23پروژه در قالب 99کلاس درس به بهره برداری رسیده است و هم اکنون 2پروژه دیگر را در استان با اعتباری بالغ بر 180میلیارد ریال در دست اجرا دارد . وی مهمترین گلایه و دغدغه خیرین را نبود ردیف اعتباری به منظور تجهیز و خرید انشعاب آب و برق مدارس خیری عنوان کرد .

ماشاءالله قاسمی با تاکید بر اینکه مجموعه کارکنان نوسازی مدارس هرمزگان با تمام وجود تلاش می کنند و در راستای تحقق اهداف سازمانی از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند ،افزود : سال 1394نتایج خوبی را کسب کردیم . موفقیت در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتراستان ، کسب رتبه برتر کشور در اجرای پروژه های بنیاد برکت در کشور ، کسب رتبه برتردفتر فنی در بین ادارات کل نوسازی مدارس کشور و کسب رتبه دوم عملکرد عمرانی در بین دستگاههای عمرانی استان از جمله موفقیت هایی بود که در سال 1394با تلاش مجموعه همدل کارکنان بدست آمد .

مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان  ضمن  ارائه آماری از تعداد مسکن مهر در استان افزود : در هرمزگان 54هزار واحد مسکن مهر احداث شده است که برای تامین فضای آموزشی این مجتمع ها به 3600میلیارد ریال اعتبار نیاز است . فقط در شهر بندرعباس 1100کلاس درس می خواهیم . هرچند اداره کل راه و شهر سازی در شهرستانهای بندرعباس ، میناب ، رودان و بندرلنگه 12پروژه را در دست اجرا دارد اما کافی نیست .  وی با تشریح وضعیت مدارس نا ایمن هرمزگان افزود : قریب به 70هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس نا ایمن تحصیل می کنند که برای ایمن سازی آن به 3600میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.

قاسمی در پایان با اشاره به عزم اداره کل نوسازی مدارس به محو مدارس تخریبی گفت : در ابتدای حضور به عنوان مدیرکل ، بیش از 2400کلاس درس تخریبی داشتیم که اکنون به 1800کلاس درس(440مدرسه ) رسیده است . از جمله اقدامات در محو مدارس تخریبی ، هدایت منابع خیری از جمله اعتبارات بنیاد برکت  به سمت  بازسازی اینگونه مدارس است . امیدواریم نمایندگان محترم مردم با استفاده از ظرفیت نمایندگی درجهت رفع مشکلات در حوزه تامین فضای آموزشی در استان ، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش را یاری نمایند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز