معاون وزیر جهاد کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران داخلی وخارجی حمایت می کند

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۶:۱۶
کد خبر: ۳۹۴۸۱۳
وزرات جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات کم بهره از سرمایه گذران داخلی و خارجی در بخش کشاورزی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت های گلخانه ای با هدف استفاده بهینه از منابع آبی کشور و تولیدات صادرات محور می باشد.

رکنی در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در بندرعباس افزود: استان هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب ،مستعد احداث گلخانه با هزینه های کم می باشد.

وی اذعان کرد :توسعه پرورش آبزیان در کشور از جمله پرورش ماهی در قفس و میگو از دیگر برنامه های وزرات جهاد کشاورزی در سال اقتصاد ، اقدام و عمل است.

رکنی بیان داشت : دولت تدبیر وامید تولید 200هزارتن ماهی در قفس را در دستور کار قرار دارد که سهم هرمزگان از این 200هزارتن 60هزار تن می باشد.

وی اضافه کرد : اختصاص 50هزار هکتار از اراضی برای توسعه پرورش میگو از دیگر برنامه های دولت دربخش آبزی پروری می باشد.

این مقام مسئول  دربخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه طراز تجاری بخش کشاورزی از8/5منفی به 3/5رسیده است  اظهارداشت: درسال گذشته بیش از 9میلیون تن لبنیات تولید که قریب به 600هزارتن آن صادر شد.

رکنی عنوان کرد: در سال 1394حدود 70 هزار تن گوشت مرغ ، 90 هزار تن تخم مرغ و 1 میلیون و 200 هزار راس دام به کشورهای مختلف صادر شد.

در ادامه این همایش استاندار هرمزگان گفت : تلفیق فرصت ها با ظرفیت های اقتصادی می تواند توسعه و رشد جامعه را در برداشته باشد.

جاسم جادری افزود: هدف از برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری، معرفی ظرفیت های اقتصادی استان و جذب سرمایه گذاری ذاخلی وخارجی می باشد.

وی مجتمع بندری شهید رجایی، بندر شهید باهنر، پالایشگاه نفت و گاز، منطقه ویژه اقتصادی فولاد، شیلات و حمل ونقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی از مهمترین زیرساخت های هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: مجتمع کشتی سازی ، دارا بودن 3 نیروگاه برق و احداث 4 نیرو گاه برق از دیگر زیرساخت های هرمزگان برای جذب سرمایه گذار می باشد.

استاندار هرمزگان اذعان کرد: منطقه مکران جاسک ، وجود 14جزیره ،مناطق آزاد کیش و قشم می تواند در جذب سرمایه گذار با رویکرد گردشگری و تجارت موثر باشد.

جادری در پایان گفت : در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری 31 تفاهمنامه به امضاء رسید.

لازم به ذکر است این همایش به مدت دو روز با حضور 12 کشور خارجی در بندرعباس برگزارشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز