آغاز به کار دبیر خانه سوگواره نوحه های نشسته در میناب

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۰۸:۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۰۶۰۰۹
آغاز به کار دبیر خانه سوگواره نوحه های نشسته در میناب
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب : دبیرخانه ششمین سوگواره نوحه های نشسته میناب در سال ٩٥ فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، رضا اوژند در این باره گفت: اولین جلسه رسمی دبیر خانه سوگواره نوحه های نشسته محلی با حضور هسته مرکزی و جمعی از ذاکران و مداحان اباعبدالله الحسین (ع)در روستای رضا علیچی که میزبان ششمین سوگواره است برگزارشد.

 وی افزود : از آنجایی که مردم مشتاق این روستا چندین دوره درخواست میزبانی را به دبیر خانه داده بودند در کارگروه تخصصی سوگواره مصوب شد که سوگواره ششم در این روستا برگزار شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب به اهداف این برنامه پرداخت و عنوان کرد : هدف از برگزاری این سوگواره حفظ آیین ها و سنت های محلی و تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسم به شکل  تجملاتی وتشریفاتی است .

اوژند یاد آور شد :در برگزاری اینگونه مراسم ها هر چه به شکل ساده تر و بیشتر بر محتوا و اصالت نوحه ها توجه شود از انحراف ها و آسیب های احتمالی جلوگیری می شود و در این راه نقش اساتید،اهل فن و محققان  بسیار حائز اهمیت است .

وی بیان کرد : سوگواره نوحه های نشسته محلی بعد از پنج دوره میزبانی روستاهای نصیرایی ، کنار ترش ، حکمی ، کریان ،شهوار ، در سال ششم ١٨و ١٩  محرم امسال در روستای رضا علیچی میناب برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز