معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد:

بهره برداری از پنجمین آزمایشگاه نانو درحوزه شرق هرمزگان

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۹:۰۷:۳۷
کد خبر: ۴۰۶۹۱۸
بهره برداری از پنجمین آزمایشگاه نانو درحوزه شرق هرمزگان
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ازافتتاح پنجمین آزمایشگاه نانو فناوری در حوزه شرق هرمزگان در شهرستان میناب خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  موسی دادی زاده هزینه راه اندازی این آزمایشگاه را بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:از این مبلغ 362میلیون آن توسط خیرفرهنگی ،محمد رضا رنجبر، و مابقی آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین گردیده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه گفت: پژوهش سراهای استان برای توسعه کمی وکیفی، مجهز به آزمایشگاه نانو شده اند که تا کنون شش آزمایشگاه در پژوهش سراهای میناب،بندرلنگه،ناحیه یک و 2و همچنین سیریک وجاسک تجهیز وآماده بهره برداری هستند.

 وی همچنین گفت: پیش بینی  تجهیز و راه اندازی شش آزمایشگاه دیگرتا پایان تحصیلی 96-95 را با هدف بهره برداری و استفاده کامل دانش آموزان و دانشجویان برای  تحقیق و پژوهش در دستور کارداریم که با وجود این آزمایشگاهها دانش آموزان ما باید به سمت کارهای مطالعاتی در زمینه علم نانو حرکت کنند و علم وعمل را باهم پیوند داده و تولید علم نمایند.

به گفته دادی زاده :همه دانش آموزان استان  و در تمامی مقاطع ابتدایی، دوره‌ی اول متوسطه و دوره‌ی دوم متوسطه می توانند از امکانات پژوهش سراها وآزمایشگاهها نانو استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تجهیز آزمایشگاهها، برپایی  سمینارهای دانش آموزی، سمینار نانو برای همکاران،کارگاههای آموزشی نانو برای دانش آموزان و همکاران ، برگزاری مسابقه کتابخوانی نانو ، و برگزاری هفتمین  المپیاد نانو از جمله اقدامات آموزش و پرورش در زمینه آشنایی و هدایت دانش آموزان به سمت این علم نوین بوده که با استقبال دانش آموزان همراه شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گام بعدی را ارتباط مراکز دانشگاهی استان با این آزمایشگاهها جهت استفاده دانشجویان از امکانات موجود در استان  اعلام کرد و گفت: از حمایت رنجبر خیرفرهنگی مینابی وهمچنین  شیخ یوسف ملاحی از خیرین کهنه شهر،کرگان میناب که موافقت خود را جهت تامین یک ساختمان و فضای شایسته برای پژوهش سرا و آزمایشگاه این شهرستان وتجهیز و تکمیل فاز اول این آزمایشگاه اعلام نمودند تقدیر فراوان داریم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز