اتاق مشترک بازرگانی قشم و چین به زودی راه اندازی می شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۷:۵۱:۵۳
کد خبر: ۴۰۹۹۱۷
اتاق مشترک بازرگانی قشم و چین به زودی راه اندازی می شود
راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی بین سازمان منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد گوانگ جونگ استان گوانگ دونگ چین در نشست هیئت 24 نفره این کشور با مسئولان منطقه آزاد قشم مورد توافق قرار گرفت.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، تیم 24 نفره چینی به عنوان بخشی از هیئت 180 نفره این کشور که طی دو هفته در قشم راه های توسعه همکاری های مشترک را بررسی خواهند کرد، در نشست با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم بر راه اندازی اتاق مشترک در قشم و گوانگ جو به عنوان نیاز تفاهم نامه امضا شده در حضور رئیسان جمهور دو کشور ایران و چین، تاکید کردند.

براساس این توافق، قرار شد تا 10 روز آینده اتاق مشترک بازرگانی با هدف سرعت بخشیدن به توافقات صورت گرفته برای سرمایه گذرای فعالان اقتصادی چین در منطقه آزاد قشم راه اندازی شود.

تیم 24 نفره چینی در این سفر درخصوص ایجاد شهر پوشاک، تولید قطعات الکترونیکی، مبلمان، تبدیل قشم به قطب IT منطقه، تولید قطعات مدرن پلاستیکی و ایجاد شهر هوشمندبا مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم در قالب کارگروه های مختلف مذاکره کردند.

کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست، با معرفی قوانین و مقررات سرمایه گذرای در قشم، بر امنیت و مقرون به صرفه بودن سرمایه گذاری در این منطقه تاکید کرد.

 نماینده هیئت چینی نیز ضمن خرسندی از حضور در این جزیره و بررسی راه های سرمایه گذرای در این منطقه، گفت: قشم از ظرفیت های مهمی برای سرمایه گذرای برخوردار است و امیدواریم سفر هیئت های چینی به قشم و همچنین سفر مسئولان این منطقه به چین به تقویت مناسبات اقتصادی بین منطقه آزاد قشم و استان گوانگ دونگ چین منجر شود.

بنا به این گزارش، پس از سفر بهمن ماه رئیس جمهور چین و هیئت همراه به ایران و حضور استاندار استان گوانگ دونگ این کشور در قشم و امضای تفاهم نامه همکاری بین این منطقه و استان یاد شده، چند هیئت چینی طی ماه های گذشته به جزیره قشم سفر کردند.

حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیئت همراه نیز با سفر به استان گوانگ دونگ چین زمینه همکاری های دو جانبه را با مقامات این استان مورد ارزیابی قرار دادند و انتظار می رود با راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی در قشم و گوانگ جونگ شاهد عملیاتی شدن فعالیت سرمایه گذاران چینی در منطقه آزاد قشم باشیم.

امشب نیز یک تیم 37 نفره چینی با سفر به جزیره قشم در ارتباط با نحوه سرمایه گذاری در بخش آب و برق، نفت، گاز و انرژی با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم مذاکره خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز