تجلیل از شاعر بلوچ زبان جاسکی

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۸:۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۱۹۹۰۹
تجلیل از شاعر بلوچ زبان جاسکی
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک : مراسم تجلیل از شاعر بلوچ زبان جاسکی "میرداد لاهی " برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرحمن لشکری زاده در این مراسم ضمن تاکید بر نقش زبان در شکل گیری هویت فرهنگی گفت :شعر و زبان در فرهنگ های مختلف جایگاه خاص و ویژه ای دارد که همواره معرف مردم آن منطقه بوده است و در قوم بلوچ و مخصوصا مردم جاسک اشعار محلی و زبان بلوچی محبوبیت خاصی دارد.

 وی با بیان اینکه در جامعه بلوچ همیشه شاعران نقش بسزایی ایفا کرده اند افزود: اشعار بلوچی همیشه هدفمند و تاثیرگزار بوده است و اخیرا یکی از شاعران بلوچ زبان جاسک شعری با موضوع وحدت سروده اند که مورد توجه و استقبال گرم مردم قرار گرفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک در معرفی این شاعر عنوان کرد :  پیرداد لاهی  شاعر توانمند جاسکی  که سال ها در عرصه هنر  و ادب فعالیت های چشمگیری داشته ، نقش بسزایی در معرفی زبان و شعر بلوچی ایفا کرده است .

 در ادامه این مراسم پیرداد لاهی شاعر بلوچ زبان جاسکی به دلایل سرودن این شعر اشاره کرد وگفت : این شعر به خاطر وجود وحدت بین مردم جاسک و دلاورمردی های مشاهیر در گذشته به ذهنم خطور کرد که به لطف خدا امروز مورد توجه مردم سرزمینم قرار گرفته است .

گفتنی است : در پایان این مراسم که با حضور اعضا ی انجمن شعر و دیگر علاقه مندان برگزار شد با اهدای لوح سپاس از زحمات وتلاش های پیرداد لاهی به واسطه سرودن شعر وحدت به زبان بلوچی تجلیل به عمل آمد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز