مه پاشی روشی نوین درآبیاری نهالستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۳۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۰۴۹۴
مه پاشی روشی نوین درآبیاری نهالستان
مدیرعامل سازمان پارکهاوفضای سبز بندرعباس از بکار گیری روش نوین مه پاشی برای آبیاری نهالستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم افزود: دراین روش آبیاری، آب به صورت ذرات ریز همچون مه در سطح نهالستان پاشیده شده و باعث آبیاری یکنواخت نهال ها می شود.

خادم اظهارداشت: بکارگیری این روش آبیاری برای نخستین بار درزمین  نهالستان فضای سبز بندرعباس ضمن صرفه جویی درهزینه ها، باعث کاهش مصرف آب و زمان آبیاری نسبت به شیوه دستی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح می شود.

خادم افزود: نهالستان فضای سبز بندرعباس با متوسط تولیدماهیانه 25000هزار اصله نهال نقش موثری در توسعه فضای سبزوافزایش سرسبزی شهرستان بندرعباس دارد.

معاون سازمان پارکها وفضای سبزپیمان عالی زاده گفت: انواع گونه های کاشته شده در این نهالستان شامل گل کاغذی،جم،چریش،مشعل جنگل،کنار، کهور و انواع آکاسیا و نهال های زینتی است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اجرای موفقیت آمیز این طرح آمادگی لازم برای آموزش و ترویج این روش آبیاری در میان مردم و دستگاه های اجرایی در جهت صرفه جویی درمصرف آب وافزایش راندمان آبیاری راداریم.

خادم گفت: این روش با استفاده از تجهیزاتی مانند لوله، میکروجت، آبپاش و تعبیه یکدستگاه پمپ آب با هزینه خیلی کم قابل بهره برداری می باشد.

وی افزود: بهره گیری از این طرح موفقیت آمیز تاثیر زیادی برای مقابله با بحران کم آبی دارد.

خادم به کاهش زمان برای آبیاری در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به این که در روش دستی برای این تعداد باید روزی سه بار و در مجموع پنج ساعت زمان صرف می شد اکنون با روش مه پاشی زمان آبیاری به حداکثر 40 دقیقه در روز کاهش می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز