موسسه آموزش عالی قشم دانشگاه می شود / پذیرش دانشجو در ۱۶ رشته

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۲۱۰۱۴
موسسه آموزش عالی قشم دانشگاه می شود / پذیرش دانشجو در ۱۶ رشته
رئیس موسسه آموزش عالی قشم از ارائه طرح جامع این موسسه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تبدیل این مرکزآموزش عالی به دانشگاه در مرحله نخست و ارتقای آن به قطب اول دانشگاهی جزیره و نهایتا تبدیل به قطب اول یا دوم دانشگاهی استان هرمزگان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سراج الدین محبی در جمع خبرنگاران افزود: برای ارتقای این موسسه یک برنامه 15 ساله در قالب سه برنامه پنج ساله اول، دوم و سوم طراحی کرده ایم.

وی ادامه داد: مهمترین بخش مرحله اول اجرای این طرح جامع، تبدیل شدن موسسه به دانشگاه است و امیدواریم با نگاه مثبت وزارت علوم این مهم در دوره اول پنج ساله محقق شود.

به گفته رئیس موسسه آموزش عالی قشم، برای سال تحصیلی 96 – 95 سه رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید و ریاضیات کاربردی نیز به مجموعه رشته های 13 گانه این موسسه آموزش عالی و در مقطع کارشناسی اضافه شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه توسعه ای سازمان منطقه آزاد قشم و جذب سرمایه گذار در صنایع نفت و گاز، موسسه آموزش عالی قشم تقاضای پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی ارشد مهندسی نفت و گاز و مهندسی عمران با گرایش زلزله را نیز به وزارات علوم و تحقیقات ارائه کرده است.

محبی با اشاره به اینکه هم اکنون دانشجویان این مرکز آموزشی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در 13 رشته تحصیل می کنند، اظهار کرد: علاقمندان به رشته های موسسه آموزش عالی قشم امسال علاوه بر ثبت نام از طریق آزمون سراسری می توانند بدون نیاز به آزمون در 16 رشته مقاطع مختلف تحصیلی این موسسه نیز ثبت نام نمایند.

وی از کامپیوتر و حسابداری به عنوان رشته های مقطع کاردانی این موسسه نام برد و گفت: هتلداری، جهانگردی با گرایش برنامه ریزی توسعه، کتابداری و حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مهندسی کامپیوتر و ریاضیات کاربردی رشته های کارشناسی پیوسته این موسسه و حسابداری و مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این موسسه دانشجو می پذیرد.

جزیره قشم در جنوب ایران واقع شده و بیش از 12هزار دانشجو در شش دانشگاه و مرکز آموزش عالی این منطقه در رشته های مختلف و در مقاطع کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز