جادری در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان:

لزوم ارتقا گمرکات هرمزگان برای توسعه صادرات

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۷:۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۲۳۴۹۶
لزوم ارتقا گمرکات هرمزگان برای توسعه صادرات
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: میزان صادرات غیرنفتی کشور باید به رقم 52 میلیارد دلار برسد که برای این کار نیاز است تسهیلات بیشتری به صادرات کنندگان ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، عنوان کرد: ما به عنوان نماینده استان های مرزی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کشور باید مباحثی فراتر از هرمزگان و مسائل مربوط به مرزنشینان 16 استان مرزی کشور را در این کارگروه مورد بررسی قرار دهیم، چون هم نماینده آنها هستیم و هم بندر شهید رجایی که محل صادرات سایر استان های کشور است، در هرمزگان قرار دارد.

وی ادامه داد: مشکلات استان های مرزی در زمینه صادرات باید مورد پیگیری قرار گیرد و جلسه کارگروه این استان ها نیز باید برگزار شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم ارتقا گمرکات استان هرمزگان، افزود: برخی گمرکات استان هم اکنون در حد ملوانی هستند که می توانند به تجاری تبدیل شوند و در شرق و غرب استان گمرکاتی داریم که ظرفیت ارتقا را دارند و با این کار می توانیم به توسعه صادرات کنیم.

جادری با اشاره به افزایش تعرفه و عوارض بندری و گمرکات، تصریح کرد: براساس هدف تعیین شده باید در سال جاری 10 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته صادرات داشته باشیم و میزان صادرات غیرنفتی کشور باید به رقم 52 میلیارد دلار برسد که برای این کار نیاز است تسهیلات بیشتری به صادرات کنندگان ارائه شود.

وی گفت: افزایش تعرفه ها با این هدف همخوانی ندارد و انتظار بر این است که گمرک و بنادر و مناطق آزاد کمک کنند که زمینه تسهیل صادرات فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف مورد نظر توسعه صادرات است و باید درآمدهای ارزی حاصل از صادرات داشته باشیم.

جادری با تاکید بر احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در هرمزگان، اظهار داشت: انتظار داریم این پایانه کشاورزی و شیلاتی سریع تر به پایان برسد و تعیین تکلیف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز