دکتر جادری در شورای مسکن استان:

زیرساخت های گسترده ای برای مسکن مهر در دولت یازدهم ایجاد شده است/مشکلات فضاهای آموزشی مسکن مهر در هرمزگان به سرعت رفع شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۷:۲۵:۵۳
کد خبر: ۴۲۹۳۷۴
زیرساخت های گسترده ای برای مسکن مهر در دولت یازدهم ایجاد شده است/مشکلات فضاهای آموزشی مسکن مهر در هرمزگان به سرعت رفع شود
استاندار هرمزگان گفت: طبق گزارش های موجود 70 درصد از واحدهای افتتاح شده از مجموع واحدهای افتتاح شده در طرح مسکن مهر توسط دولت یازدهم صورت گرفته و در این راستا زیرساخت های گسترده ای نیز ایجاد شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در جلسه شورای مسکن استان هرمزگان با بیان اینکه مسکن مهر یکی از طرح هایی است که از دولت قبل با مشکلات و چالش های زیاد به دولت یازدهم به ارث سیده است، اظهار داشت: در این بین عده ای از مردم دچار مشکلات بسیاری شدند که در حال حاضر باید با هدف رفع مشکلات این طیف فعالیت های بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش های موجود 70 درصد از واحدهای افتتاح شده از مجموع واحدهای افتتاح شده در طرح مسکن مهر توسط دولت یازدهم صورت گرفته و در این راستا زیرساخت های گسترده ای نیز ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از شهرداری بندرعباس به دلیل راه اندازی شهرداری ویژه برای شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، اضافه کرد: نسبت به ماه های قبل بسیاری از مشکلات در این شهرک رفع شده است.

جادری تاکید کرد: مشکلات مرتبط با فضاهای آموزشی نیز در این شهرک و سایر طرح های مسکن مهر باید در اسرع وقت رفع شود.

وی افزود: طی این مدت کارهای زیادی توسط وزارت خانه های مخلتف و بانک ها برای تکمیل طرح های مسکن مهر صورت گرفته است.

اگر برخی مسائل مسکن مهر حل نشود به طور جدی وارد چالش می شویم

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه اگر برخی از مسائل مسکن مهر حل نشود به طور جدی وارد چالش می شویم، عنوان کرد: برخی از تعاونی های مسکن مهر به شدت دچار مشکل هستند و در برخی از تعاونی مشکلات مالی رخ داده که فشار به مردم آمده است.

غلامحسین شیری ادامه داد: فشار هزینه های انشعاب برق، آب، محوطه سازی و آسانسور به دوش مردم اضافه شده است و این در حالیست که برخی از تعاونی ها کار را رها کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم واقعا سرگردان شده اند، افزود: مشکل برق و انشعابات مورد نیاز، یکی از مشکلات مهم است که بعضا سبب توقف پروژه ها شده است.

به گفته شیری، در مسکن مهر، تمامی هزینه های جانبی انشعابات باید توسط تعاونی ها تامین شود و این در حالیست که در سایر ساختمان های شهر مشترک فقط هزینه انشعاب را می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: هزینه های ساختمانی شامل نصب آسانسور و سایر مصالح در استان به طور قابل تاملی بالا رفته و مشخص نیست دلیل این افزایش چیست در حالی که در سایر استان های قیمت ها بعضا نصف است.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات همه باید در کنار هم قرار گیرند و هر کس وظیفه محوله را انجام دهد.

32 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان به مرحله نازک کاری رسیده است

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی مسکن مهر در استان، اظهار داشت: تمامی پروژه های مسکن مهر موجود در استان 55 هزار واحد است که تاکنون به 32 هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

ماندانا مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام مسکن مهر اشاره کرد و یادآو ر شد: بیشتر پروژه های باقی مانده در ید تعاونی های مسکن مهر است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 37 هزار واحد تسهیلات دریافت کرده اند که باید در قبال سایر پروژه ها نیز در این نشست تصمیم گرفت.

این مسئول افزود: تاکنون بیش از 30 هزار و 700 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر هرمزگان به بهره برداری رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز