معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:

گفتگوی ویژه خبری با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۸:۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۱۲۰
گفتگوی ویژه خبری با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست
استان هرمزگان از 365 روز سال 358 روز هوای پاک دارد که وضعیتی بسیار عالی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور است و مزایای بسیاری دارد.

 به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر معصومه ابتکار در گفتگوی ویژه خبری با شبکه استانی خلیج فارس، با اشاره پدیده خشکسالی در کشور، عنوان کرد: الگوی بارندگی و دما کشور ما در حال تغییر است و کشور ما امروز یک و نیم درجه افزایش دما را به طور متوسط تجربه می کند که تغییرات اقلیمی را در پی دارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر مدیریت صحیح منابع موجود آب در کشور، اظهار داشت: در سیاست های سدسازی باید بازنگری جدی صورت گیرد و ما براساس ملاحضات زیست محیطی احداث 15 سد جدید را در کشور متوقف کردیم و بهره برداری از تعدادی از سدهای دیگر نیز بر این اساس متوقف شد که این امر از الزامات دولت است و در مورد دشت میناب هم این اتفاق خواهد افتاد و این حرکت باید با مطالعات کافی انجام شود.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم در نهایت برنامه ای جامع را برای مدیریت منابع آب و احیای دشت میناب و جلوگیری از روند نگران کننده فعلی داشته باشیم و برنامه احیای دشت میناب را به شورای عالی آب را ارائه خواهیم داد تا در دستور کار قرار گیرد تا براساس برنامه زمان بندی و شاخص بندی و بودجه مشخص این برنامه در این شورا تصویب شود تا مشکلات حل شود.

ابتکار تصریح کرد: احداث آب شیرین کن نیز می تواند از جمله راهکارها برای کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی باشد که در هرمزگان در حال پیگیری است.

وی بازنگری در سیاست های آب را از اولویت های دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت: استفاده صحیح از منابع موجود آب، جلوگیری از هدر رفت آب، استفاده از پساب از اقداماتی است که باید صورت گیرد و در جایی که نیاز است با ارزیابی های زیست محیطی از آب شیرین کن استفاده شود و مدیریت مصرف آب هم اهمیت زیادی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به شهادت محیط بانان در استان های هرمزگان و فارس، بیان داشت: لایحه حمایت از محیط بانان را به دولت ارائه کردیم که موجب حمایت قوی تر از محیط بانان خواهد شد که این لایحه به زودی در دولت تصویب می شود.

 

ابتکار با تاکید بر ضرورت حفاظت از حریم دریا و سواحل، گفت: دریا یک ظرفیت عظیم خدادادی است و باید محافظت لازم را از دریا داشته باشیم و گزارش های متعددی از آلودگی های نفتی در سواحل بندرعباس داریم که باید راهکارهای مقابله با آن با توجه به اهمیت حفاظت از دریا اجرا شود و اگر دریا آلوده باشد نمی توان آب شیرین کن هم استفاده کرد.

وی با اشاره به وضعیت هوای پاک در هرمزگان، ادامه داد: استان هرمزگان از 365 روز سال 358 روز هوای پاک دارد که وضعیتی بسیار عالی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور است و مزایای بسیاری دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا، بیان داشت: استفاده از گاز به جای مازوت در نیروگاه برق بندرعباس از جمله مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا بوده و تلاش می کنیم در صنایع غرب بندرعباس این روند تداوم یابد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت پسماند، بیان داشت: با همکاری تشکل های محیط زیست می توان برنامه های پاکسازی جاده ها و همچنین سواحل را اجرا کرد تا طبیعت استان پاکسازی شود و آلودگی نداشته باشد و مدیریت پسماند اهمیت بسیاری دارد و بحثی اقتصادی در دنیاست که باید به آن توجه کافی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز