رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

هرگونه قصور و اهمال در درمان بیماران ، با جدیت پیگیری خواهد شد

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۰۹:۲۵:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۱۳۲
هرگونه قصور و اهمال در درمان بیماران ، با جدیت پیگیری خواهد شد
پیرو فوت مادر باردار در شهرستان قشم جلسه اضطراری بررسی پرونده متوفی در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور تیم تخصصی و کارشناسی استان و کادر درمانی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم پس از شنیدن اظهارات همسر متوفی حاضر در جلسه برگزار شد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،پیرو فوت مادر باردار در شهرستان قشم جلسه اضطراری بررسی پرونده متوفی در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور تیم تخصصی و کارشناسی استان و کادر درمانی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم پس از شنیدن اظهارات همسر متوفی حاضر در جلسه برگزار شد .

دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی گفت : با توجه به اینکه رسیدگی قضایی به پرونده مذکور ، از طریق سازمان نظام پزشکی و مقامات قضایی مربوطه خواهد بود ؛ اما مردم عزیز استان بایداین اطمینان را داشته باشند که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متولی سلامت مردم ، حتی اگر پرونده ای شاکی خصوصی نیز نداشته باشد ، تا کسب نتیجه نهایی پیگیری های مستمر و لازم را در این خصوص تا حصول نتیجه انجام خواهد داد .

دکتر داودی افزود : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان مدافع حقوق بیماران در جایگاه حمایت از منشور حقوق بیمار اجازه نخواهد داد حقی از بیماران ضایع گردد .

وی ضمن اشاره به اینکه تفاوتی نمی کند که این گونه موارد در بیمارستان دولتی یا خصوصی اتفاق افتاده باشد ؛ عنوان کرد : شاخص مرگ مادر از شاخص های مهمی می باشد که با حساسیت بالا  از طریق دانشگاه رصد می گردد .

دکتر داودی ابراز داشت : در صورتی که در این مورد خاص قصور یا اهمالی اتفاق افتاده باشد ، با جدیت پیگیر حقوق از دست رفته احتمالی این خانواده خواهیم بود و با خاطیان و کسانی که به هر شکل در این خصوص مقصر باشند بدون هیچ اغماضی برابر قانون برخورد خواهد شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سازمان نظام پزشکی استان و سازمانهای مرتبط در خواست کرد در صورت مواجهه با این گونه پرونده ها بصورت ویژه و خارج از نوبت های روتین و بدون فوت وقت بررسی های لازم را انجام دهند ؛ و نتیجه آن را به دانشگاه و خانواده محترم متوفی اعلام نمایند .

وی اظهار کرد : با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان ارائه دهنده خدمت به بیماران ، فقط می تواند رسیدگی های اولیه را به لحاظ فنی و فرایندی انجام دهد ، ضمن تاکید به اهمیت مقوله بارداری از مردم شریف استان خواست که در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش مرگ ومیر مادران باردار نسبت به انجام مراقبت های پیش از بارداری ، حین بارداری و پس از بارداری توجه ویژه ای داشته باشند ؛ و دانشگاه این بستر خدمات پیشگیری را بطور وسیع در سطح استان در قالب خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی فراهم نموده است.

دکتر داودی خاطر نشان کرد : بسیاری از موارد مرگ و میر مادران باردار میتواند ناشی از عدم مراقبت کافی و به موقع قبل از بارداری و در طی بارداری باشد ؛ و علت همه مرگ و میرها فقط به دلیل قصورات احتمالی از سوی کادر درمانی در حین زایمان نمی باشد و می تواند مربوط به عدم مراقبت مناسب و به موقع قبل و حین بارداری باشد .

 

شایان ذکر است ، کمیته استانی مرگ مادر در جلسه خود در بررسی اولیه این پرونده با احتمال قصور و اهمال کاری پرونده متوفی را به نظام پزشکی ارجاع نموده تا بررسی های لازم را به عمل آورند ؛ و مسئولیت مستقیم پیگیری پرونده از طریق سازمان نظام پزشکی ، به معاونت درمان دانشگاه سپرده شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز