در دیدار رییس سازمان شیلات ایران و مدیر کل شیلات هرمزگان با مدیر عامل منطقه آزاد قشم مطرح شد:

جزیره قشم اولویت اول شیلات در کشور است توسعه شیلاتی در جزیره قشم باید برای بومیان منطقه سود آور باشد

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۰۸:۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۹۶۴
جزیره قشم اولویت اول شیلات در کشور است
توسعه شیلاتی در جزیره قشم باید برای بومیان منطقه سود آور باشد
رییس سازمان شیلات ایران در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم اولویت اول شیلات در کشور است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر حسن صالحی در این دیدار با اشاره به جایگاه شیلاتی جزیره قشم در استان و کشور گفت:این شهرستان به دلیل داشتن فرصت ها و ظرفیت های زنجیره ای شیلاتی جایگاهی ویژه در کشور دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از برقراری تفاهم نامه ای بین ایران و روسیه در راستای سرمایه گذاری کشور روسیه در زمینه های شیلاتی در شهر انزلی و جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه فضای همکاری و سرمایه گذاری کشورهای خارجی در شهرستان قشم بسیار مطلوب است.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین از کشورهای روسیه و آسیای جنوبی به عنوان بازار هدف تولیدات و صادرات محصولات شیلاتی قشم یاد کرد.

صالحی همچنین توسعه شیلاتی در جزیره قشم با هدف سود اوری و توسعه اقتصادی برای بومیان منطقه را از دیگر اهداف دولت و شیلات در منطقه خواند.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه شهرستان قشم رتبه اول صید ساردین در کشور را دارا است گفت: این شهرستان بیش از 70درصد از صید ماهیان سطح زی ریز استان را به خود اختصاص داده است.



سید پرویز محبی ناوگان صیادی با 1143 فروند شناور( 165فروند لنج، 980فروند قایق) ،سهم30درصدی صیادان شهرستان از مجموع صید استان، جامعه صیادی با بیش از شش هزار نفرشاغل برشناورهای صیادی وصنایع جنبی شیلاتی،14 تعاونی صیادی 40 واحد صنایع شیلاتی شامل مجتمع های برودتی شیلاتی و ، یخسازی، کنسرو سازی، پودر ماهی، ساخت لنج چوبی و… را تنها بخشی از توانمندی شیلات هرمزگان خواند.

وی همچنین از مزرعه پرورش میگو دوستکو به عنوان مزرعه الگو اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود این مزرعه که با تکنولوژی روز دنیا احداث و مدیریت می شود نماد خوبی از اقتصاد مقاومتی است.

 

مدیر عامل منطقه آزاد قشم نیز همچنین از همکاری و تعامل سازنده با مجموعه شیلات هرمزگان و شیلات ایران خبر داد و افزود: تاکنون برای بیش از ۱۸ هزار تن پروش ماهی در قفس موافقت نامه اصولی صادر و زمین لازم واگذاری شده است که بالغ بر ۵۰ هزار تن نیز در حال صدور موافقت نامه اصولی و واگذاری زمین از سوی منطقه آزاد قشم قرار دارد.

حمیدرضا مومنی همچنین از برگزاری نمایشگاه بین الملی دستاوردهای شیلاتی با مشارکت شیلات ایرانُشیلات هرمزگان و منطقه آزاد قشم خبر داد.

ایجاد شهرک شیلاتی در جزیره قشم، برگزاری نمایشکاه دستاوردهای شیلاتی،برگزاری کارگاه ه های آموزشی به همت شیلات هرمزگان و منطقه آزاد قشم،ایجاد پارک آبی و آکواریوم جهت نمایش تنوع زیستی خلیج فارس و توانمندی های شیلاتی از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز