کمیته اقتصاد درمان در بیمارستان های استان هرمزگان تشکیل می شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۰:۳۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۲۰۸۵
دکتر سید حسین داودی در جلسه ایی که با حضور دکتر کبیر و اعضاء هیات رییسه دانشگاه و روسای بیمارستانهای دولتی دانشگاهی تشکیل شد با اشاره به اینکه بیشترین پوشش بیمه ای بیماران با ۸۱ درصد مربوط به بیمه سلامت ایرانیان در استان هرمزگان است ، گفت : در سال ۹۴ ، با ارسال اسناد بیمه ای به این سازمان مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از بیمه سلامت دریافت کردیم و هم اکنون با همکاری و مساعدت همکاران بیمه سلامت ایرانیان در استان،حدود ۱۵ میلیارد تومان مطالبات باقیمانده با برنامه زمانبندی و بر اساس اولویت پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر سید حسین داودی در جلسه ایی که با حضور دکتر کبیر و اعضاء هیات رییسه دانشگاه و روسای بیمارستانهای دولتی دانشگاهی تشکیل شد با اشاره به اینکه بیشترین پوشش بیمه ای بیماران با ۸۱ درصد مربوط به بیمه سلامت ایرانیان در استان هرمزگان است ، گفت : در سال ۹۴ ، با ارسال اسناد بیمه ای به این سازمان مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از بیمه سلامت دریافت کردیم و هم اکنون با همکاری و مساعدت همکاران بیمه سلامت ایرانیان در استان،حدود ۱۵ میلیارد تومان مطالبات باقیمانده با برنامه زمانبندی و بر اساس اولویت  پرداخت خواهد شد.

دکتر داودی افزود : با حضور دکتر کبیر در مجموعه بیمه سلامت ایرانیان یک دیدگاه کارشناسی نوین در این سازمان شکل گرفت تا تعریف جدیدی از سلامت را در مجموعه خود داشته باشد و به این نتیجه دست یابند که اعمال مقررات فقط یک خط خوردگی در دفترچه بیمه نیست .

وی با بیان اینکه کمیته اقتصاد درمان در بیمارستانهای استان فعال شده است عنوان کرد : در جهت مصرف بهینه دارو و تجهیزات پزشکی پس از دسته بندی دارو ها ، برخی از اقلام دارویی گران قیمت با شرایط و ضوابط خاص پس از تایید کمیته مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان تصریح کرد : طبق تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بیمه سلامت ایرانیان به امضاء رسیده است مقرر شد، در حوزه درمان کسورات به میزان ۳۰ درصد کاهش یابد .

دکتر داودی ابراز کرد : خوشبختانه استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس آمادگی برای هر گونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی را اعلام کردند و مطمئنا با همراهی دیگر مسئولان استانی برای نظام سلامت کارهای بزرگی قابل انجام است .

دکتر محمد جواد کبیر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز گفت: یکی از حمایت های جدی دولت تدبیر و امید از حقوق شهروندی، اجرای طرح تحول نظام سلامت است که اقشار ضعیف جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

 مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان در ادامه عنوان کرد : با توجه به محدودیت منابع کشور، اجرای طرح تحول سلامت و بیمه سلامت، حفاظت مالی بسیار خوبی برای همه مردم مخصوصا" قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه ایجاد نموده است؛ هرچند که اعتقاد ما بر این است که هنوز جای کار برای بازنگری در اصول این طرح وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در طرح مذکور بسته های حمایتی مختلفی دیده شده است که به تفکیک نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان را تحت پوشش قرار می دهد و اگر در هر کدام از این دوره ها مشکلی برای بیمه شدگان بوجود آید خدمات مناسبی به آنان ارائه می شود و  بعد از گذشت زمان و چندبرابر شدن جمعیت سالمندان، با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

دکتر کبیر تصریح کرد : هر کدام از بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی باید  واحدی مستقل و تامین کننده منابع مالی خود باشند ؛ چرا که بزرگترین آفت در سیستم بهداشت و درمان وابستگی مالی به یارانه وزارت بهداشت و درمان  است.

وی یکی از اولویت های پرداختی بیمه سلامت ایرانیان در هرمزگان را بیمارستان کودکان و اطفال دانست و اظهار کرد : هر چند سایر بیمارستانها با توجه به محرومیت استان نیز مشمول پرداختی های معوقه خواهند شد ولی اولویت پرداخت با توجه به تک تخصصی بودن بیمارستان کودکان بندرعباس با این مجموعه است .

 دکتر کبیر ابراز کرد : همه مسئولین و پرسنل بیمارستان ها و مراکز دولتی باید آگاه باشند که یکی از مسئولیت های اصلی آنها صیانت از منابع بوده و باید در حفظ آن نهایت دقت بعمل آید چراکه هر کدام از پرسنل بیمارستان ها باید خود را در سود و ضرر سهیم دانسته و ارائه خدمت سالم و صادقانه به مردم در اولویت کار خود قرار دهند. 

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پایان به ایجاد همدلی بین همه مسئولان استان اشاره کرد و گفت: مسائل شخصی و سلیقه ای باید کنار گذاشته شود و همه در کنار یکدیگر قدم در راه بهبود مدیریت منابع بهداشت و درمان استان و کشور برداریم و بدانیم که هرگز نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم زیرا نارضایتی مردم را دربر خواهد داشت و باید کاری کنیم که همه مردم حلاوت و شیرینی سلامت را بچشند.

 

در پایان جلسه روسای بیمارستانهای دولتی دانشگاهی بندرعباس و سایر شهرستانهای استان با اعلام میزان جمعیت تحت پوشش ، ضریب اشغال تخت و درآمد اختصاصی بیمارستان ، پس از بیان مشکلات ، میزان مطالبات معوقه خود را اعلام کردند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز