دکتر جادری در نشست هماهنگی اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی:

برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) فرصتی برای معرفی آئین‌های عزاداری و دینی هرمزگان است

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۷:۵۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۴۸۸
برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) فرصتی برای معرفی آئین‌های عزاداری و دینی هرمزگان است
استاندار هرمزگان گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) اجلاس یک فرصت برای معرفی آئین‌های عزاداری و بعد معنوی و دینی استان هرمزگان است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست هماهنگی برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته آماده برگزاری این همایش و میزبانی از 550 نفر هستیم، اظهار داشت: از هر استان و تمامی مناطق کشور مهمانانی داریم که بالای 50 سال سن دارند، که این امر با محوریت و عنوان پیرغلامان همخوانی دارد و شان این اجلاس را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری این اجلاس یک فرصت برای معرفی آئین‌های عزاداری و بعد معنوی و دینی استان هرمزگان و می‌توانیم از این طریق مراسم مذهبی استان را به کشور و حتی دنیا معرفی کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از تمامی امکانات رفاهی برای میزبانی این عزیزان استفاده می‌شود، افزود: هفت شبکه رسمی تصویری این مراسم را پوشش می‌دهند و این در حالی است که از 20 کشور مهمانانی داریم.

جادری تصریح کرد: تاکنون 26 پیرغلام امام حسین (ع) برای تجلیل در این اجلاس شناسایی شده‌اند که یکی از این افراد آقایی به نام مصطفوی از دزفول است که 123 سال عمر دارد و همواره به ذکر اهل بیت (ع) مشغول بوده است.

وی بیان اینکه تاکنون 90 درصد از مصوبات نشست های هماهنگی اجلاس پیرغلامان در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: میانگین سن افراد تجلیل شونده در این اجلاس که پنج مهمان خارجی را نیز شامل می‌شود، حدود 84 سال است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعداد 16 نفر خبرنگار از طرف دبیرخانه همایش دعوت و از هر استان نیز یک الی دو خبرنگار هیئت‌های اعزامی را همرامی‌ کند، اضافه کرد: همچنین 20 مستندساز نیز از تهران به این اجلاس اعزام می‌شوند.

چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) از ششم تا هشتم مهر ماه سال جاری در هرمزگان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز