مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع):

طرح ها ی نوآورانه مخترعین و محققین بسیجی حمایت می شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۹:۰۶:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۳۱۰
مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)،گفت: طرح ها، ایده ها و اختراعات نخبگان بسیجی هرمزگان از سوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان حمایت می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حمید آرمندیان مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)،  در رابطه با طرح نوآورانه مخترعین، مبتکرین و محققین بسیجی، عنوان کرد: بسیجیان نخبه و مخترع می توانند با ارایه طرح ها و اختراعات خود به این سازمان از حمایت های لازم بهره مند شوند.

مسئول بسیج علمی استان هرمزگان، گفت: در شرایط امروزی جامعه مسئله علم و پژوهش و جهاد علمی بیش از گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تاکیدات معظم له بر نقش آفرینی نخبگان و نوآوران در این عرصه، رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در حرکت علمی کشور را چند برابر کرده است که بدون تردید نوک پیکان به سمت بسیجیان نشانه می‌رود.

آرمندیان، یادآور شد: این مجموعه شامل مرکز رشد خلاقیت و نوآوری، مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین، خانه نخبگان علمی بسیج، ( اتاق فکر بسیج)  که محلی جهت تدوین برنامه‌های علمی پژوهشی و تحقیقاتی برای کلیه اقشار می‌باشد که می تواند نقش بسزایی در تکمیل چرخه دانش و ایجاد شور و نشاط علمی در بین جامعه و رسیدن به اهداف سند چشم انداز داشته باشد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)، هدف از حمایت طرح ها ی نوآورانه مخترعین و محققین بسیجی را شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای بسیجیان در عرصه دانش و فناوری و بهره گیری هرچه افزونتر از این توانمندی ها در جهت تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور از طریق شناسایی، جذب، حفظ و انسجام، هدایت و حمایت از طرح نوآوران، مبتکرین، مخترعین و ترویج روحیه خود باوری و ترغیب جوانان به جهاد علمی و تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم در کشور، عنوان کرد.

وی، تصریح کرد: گفتمان‌سازی در حوزه‌ علم و فناوری، توانمندسازی برای کاربردی‌کردن پژوهش‌ها، کمک به چرخه‌ تولید علم و کمک به تحول در حوزه‌ علوم انسانی چهار مأموریت اصلی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.

آرمندیان روش حمایت از طرح های بسیجیان را حمایت های مالی و تامین تمام یا بخشی از هزینه مورد نیاز طرح ها بصورت کمک بلاعوض، وام قرض الحسنه و سرمایه گذاری مشترک، ابراز داشت.

وی، یکی دیگر از روش های حمایت از طرح های بسیجیان را حمایت های علمی تخصصی شامل هماهنگی در راستای ایجاد دسترسی محققین به مدارک و منابع مورد نیاز، ارائه راهنمایی و مشاوره علمی و فنی و ارائه خدمات برنامه ریزی، عنوان کرد.

وی، همچنین حمایت کارگاهی و آزمایشگاهی هماهنگی برای ایجاد دسترسی و بهره برداری محققین از آزمایشگاه ها و کارگاه های مراکز علمی و صنعتی استان و کشور و نیروهای مسلح را  از دیگر روش های حمایت بسیجیان، خاطر نشان کرد.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)، حمایت های اداری و حقوقی شامل مشاوره حقوقی، کمک به در به ثبت رساندن نتیجه طرح، مساعدت در ارتباط محقق با مراکز دولتی و غیردولتی مربوط و همچنین حمایت تشویقی شامل برگزاری نمایشگاه و جشنواره و اعطای جوایز به طرح های ممتاز دفاعی و غیر دفاعی بسیجیان را  یکی دیگر از روش های حمایت از طرح های بسیجیان  نام برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز