فرماندار شهرستان قشم تاکید کرد؛

انتقال علم و فناوری از قشم به نقاط دیگر کشور/کلان نگری سیاست اصلی مدیرعامل منطقه آزاد قشم

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۰:۰۴:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۴۵۰
انتقال علم و فناوری از قشم به نقاط دیگر کشور/کلان نگری سیاست اصلی مدیرعامل منطقه آزاد قشم
فرماندار شهرستان قشم گفت: کلان نگری برای توسعه همه جانبه، ایجاد اشتغال پایدار و نقش آفرینی قشم در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی اصلی ترین سیاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مجموعه فرمانداری شهرستان قشم است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علیرضا نصری در دیدار با اعضای انجمن خبرنگاران منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اعلام کرد: تعامل و هم فکری ارزشمندی بین مجموعه فرمانداری شهرستان قشم و همکاران خوبمان در سازمان منطقه آزاد به ویژه مدیرعامل این سازمان با هدف برنامه ریزی و اقدام و عمل برای توسعه همه جانبه در قشم وجود دارد.

وی از مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام نام برد و افزود: همه مسئولان در شهرستان قشم با هدف بالا بردن رضایت مردم فعالیت می کنند و در کنار برنامه های کلان خدماتی، به مسائل و امور جاری مردم نیز توجه ویژه ای دارند.

فرماندار شهرستان قشم، گفت: طرح جامع قشم به عنوان مهمترین نقشه راه می تواند این منطقه را در مسیر اقتصاد مقاومتی به جایگاه حقیقی اش در سیاست های ایران 1404 برساند و اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند با قلم و اندیشه های مثبت خود به عنوان مشاوران دلسوز در کنار مسئولان به این مهم کمک کنند.

وی ادامه داد: قشم با ظرفیت های بی بدیل در بخش های مختلف علمی، دانشگاهی، صنعتی، طبیعی، گردشگری و دریایی می تواند به پایگاه مهم علمی و فناوری تبدیل شود و این فرآیند را براساس بند 11 سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی به نقاط دیگر کشور منتقل کند.

*** کمک به حقوق و آزادی قانونی مطبوعات

کمک به حقوق واقعی و آزادی های قانونی مطبوعات از دیگر محورهای سخنان فرماندار شهرستان قشم در این نشست بود و نصری بر اهمیت پیگیری مطالبات مطبوعاتی فعالان رسانه ای در قشم تاکید کرد.

وی اظهار کرد: مطبوعات باید برای تقویت بنیه اقتصادی خود از طرف ادارات و نهادها حمایت شوند تا با اطمینان بیشتر در مسیر وظایف خطیر اطلاع رسانی با رعایت اصول حرفه ای خبر رسانی کار کنند.

وی با اشاره به اهمیت استعداد یابی افراد برای حوزه روزنامه نگاری در جزیره قشم، گفت: با ارائه آموزش هنر خبرنگاری می توان بخش خبری این منطقه که شجره طیبه آن توسط انجمن خبرنگاران پایه گذاری شده را به درختی تنومند در جزیره قشم تبدیل کرد.

به گفته فرماندار شهرستان قشم، یکی از مهمترین ویژگی اصحاب رسانه، دور کردن جامعه از جو التهاب آمیز مورد نظر دشمنان نظام است و فعالان این عرصه با تلاش مظاعف خود می توانند فضای آرامی را برای خدمت مسئولان در جامعه فراهم کنند.

وی ایجاد امید در جامعه را موجب شادابی، سرزندگی و امید به آینده مردم برشمرد و گفت: حرکت در این مسیر که از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است موجب تقویت وحدت، همدلی، تعامل سازنده و اوج گیری فعالیت های اقتصادی بین مردم و مسئولان در جای جای کشور می شود.  

*** اهمیت برند سازی در قشم 

نصری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برند سازی در قشم اشاره کرد و گفت: ویژگی های منحصر به فرد بخش گردشگری این جزیره مهمترین فرصت برند سازی قشم می باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر فرصت مناسبی برای برند سازی در حوزه فعالیت های ورزشی قشم است و با توجه به یکسان بودن شرایط آب و هوایی این جزیره و کشور امارات متحده عربی می توان با ایجاد زیرساخت های ورزشی، بخشی از اردوهای ورزشی کشورهای مختلف را در این جزیره برگزار کرد.

نصری یادآور شد: ورود تیم های مختلف ورزشی به قشم موجب معرفی هرچه بیشتر جزیره در نقاط مختلف جهان، تقویت بنیه اقتصادی فعالان در بخش های مختلف و افزایش کسب و کار در قشم می شود.

*** اهمیت برنامه ششم توسعه برای کار در مناطق آزاد

وی در ادامه سخنان خود گفت: به طور حتم برنامه ششم توسعه، تفاوت هایی با برنامه پنجم خواهد داشت و امیدواریم با نگاه ویژه قانونگذاران مشکلات مناطق آزاد از جمله قشم به یکباره حل و فصل شود.

فرماندار شهرستان قشم از سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان جوان 25 ساله رعنا، قد کشیده و نماینده دولت نام برد و گفت: با رفع دغدغه های این سازمان توسط قانونگذاران می توان از توانمندی های زیاد این مجموعه بیش از پیش بهره مند شد.

*** فعال سازی شورای اجتماعی کشور در دولت تدبیر و امید

وی فعال سازی شورای اجتماعی کشور در دولت تدبیر و امید را برای کاهش دغدغه های رهبر معظم انقلاب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با فعال سازی این شورا شاهد کاهش آمار طلاق در کشور به عنوان یکی از پنج آسیب مهم اجتماعی کشور هستیم.

نصری ادامه داد: روند صعودی طلاق در کشور طی 10 سال گذشته به دغدغه ای برای رهبر انقلاب تبدیل شده بود و ریاست دولت تدبیر و امید با درایت خود موفق شد این اسیب اجتماعی را در سال گذشته کنترل کند و امروز شاهد شاهد کاهش این معضل اجتماعی هستیم.

وی گفت: امیدوارم در بخش های دیگر آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد، مفاسد اجتماعی، حاشیه نشینی و سکونت های غیررسمی در کشور نیز با برنامه دولت و تلاش و همدلی آحاد مردم، مسئولان و به ویژه حمایت اصحاب رسانه شاهد روند کاهشی این معضلات باشیم.

در این نشست فرماندار شهرستان قشم ضمن آشنایی با اعضای هیئت مدیره انجمن خبرنگاران، همچنین با توضیحات ارائه شده با نحوه فعالیت رسانه ها و سیاست های این مجموعه در منطقه آزاد قشم نیز آشنا شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز