در چهار ماهه اول سال:

۱۱ میلیون و ۵۵۲ هزار تن کالا از استان هرمزگان صادر شده است

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۰۸:۵۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۶۸۶۷
۱۱ میلیون و ۵۵۲ هزار تن کالا از استان هرمزگان صادر شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری عمده محصولات صادراتی استان به میزان 11 میلیون و 552 هزار تن از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، خلیل قاسمی افزود: میزان صادرات محصولات نسبت به مدت مشابه در سال قبل 68 درصد افزایش داشته است که این رقم نشان از افزایش صادرات را به خوبی نشان می دهد.

وی عمده محصولات صادراتی را میوه و تره بار، سنگ آهن، سنگ گچ، وازلین، پارافین، پسته، کاتد، قیرنفت، محصولات از آهن و فولاد و فورفورآل عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان متذکر شد: ارزش صادراتی محصولات استان دو هزار و 597 میلیون دلار است که 49 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: صادرات غیر نفتی به خصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود خواهد ‌بخشید و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور خواهد ‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تجارت پرداخت و گفت: بطور کلی تجارت منجر به افزایش تخصص و کارآیی در بخش­های صادراتی شده و در نهایت باعث تخصیص مجدد منابع از بخش­های غیرتجاری و غیرکارآ به بخش‌های تجاری می‌گردد که این پدیده می‌تواند به رشد تولید کمک نماید.

قاسمی در ادامه به اثرات جانبی رشد صادرات پرداخت و اظهار داشت: رشد صادرات بر رشد تولید اثرات جانبی نظیر افزایش بهره‌وری عوامل تولید، کارآیی در تخصیص منابع، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنولوژیهای نوین و همچنین فراهم آوردن امکان بهره‌گیری از صرفه‌های ناشی از مقیاس و افزایش تخصص نیروی کار را خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان عمده کشورهای هدف را امارات، عمان ، هند ، ویتنام و مالزی برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز