بررسی وضعیت بانک ها در شورای پول و اعتبار منطقه آزاد قشم/ ممنوعیت فعالیت بانک های بدون مجوز در جزیره

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۰۸:۳۸:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۵۴۸
بررسی وضعیت بانک ها در شورای پول و اعتبار منطقه آزاد قشم/ ممنوعیت فعالیت بانک های بدون مجوز در جزیره
شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم در دومین جلسه خود با بررسی وضعیت منابع، هزینه ها، مصارف، محل کسب منابع و نحوه هزینه های 25 بانک و موسسه اعتباری، داشتن مجوز را مهمترین شرط برای ادامه فعالیت این بنگاه های اقتصادی در قشم عنوان کرد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم روز شنبه در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: فراهم کردن شرایط مناسب ارائه خدمات از سوی بانک ها و موسسات اعتباری قشم به فعالان صنعتی این منطقه از دیگر اهداف مهم این نشست بود.

امیر سلکی ادامه داد: شرط اول بانک ها در مناطق آزاد کشور از جمله قشم، داشتن مجوز فعالیت است و تمامی 25 بانک و موسسه اعتباری فعال در این جزیره تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به تمدید مجوز فعالیت خود اقدام نمایند.

وی افزود: بانک ها و موسسات مالی جزیره قشم موظفند برنامه های خود را براساس قوانین و مقررات و ماموریت تخصصی که بعهده دارند به شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کنند تا این شورا سرمایه گذاران واقعی و توانمند را به این بنگاه های اقتصادی معرفی نمایند.

به گفته دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم، در این نشست همچنین از بانک ها خواسته شد با ارائه نقشه راه و معرفی هلدینگ های سرمایه گذاری در طرح های کلان اقتصادی قشم مشارکت کنند.

وی با اعلام اینکه قشم به سوی افق روشن اقتصادی در حرکت است، گفت: بانک ها و موسسات مالی می توانند هلدینگ های سرمایه گذاری خود را برای حضور در طرح های مختلف زمینی، دریایی، ریلی، فرودگاهی، صنایع بالا دستی و پائین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت شهرک های هوشمند و مدرن، صنعت IT و دیگر حوزه ها با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم به این شورا معرفی کنند.

دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: بانک ها و موسسات مالی بدون مجوز سازمان منطقه آزاد قشم نمی توانند از امتیازات و مزایای فعالیت های یاد شده بهره مند شوند و برای برخورداری از این فرصت تا پایان ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به مدیریت سرمایه گذرای قشم نسبت به تمدید مجوز خود اقدام نمایند.

وی همچنین تاکید کرد در این نشست از بانک ها خواسته شد در تکمیل طرح های نیمه تمام جزیره قشم در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساختی، نفت و گاز، تولیدی و کارگاه های کوچک و بزرگ مشارکت کنند.

سلکی گفت: بانک ها تا نیمه اول مهر ماه امسال فرصت دارند با ارائه نقشه راه نسبت به مشارکت در طرح های اقتصادی حتی با آوردن شریک خارجی به صورت سه جانبه (بانک، شریک خارجی و سازمان منطقه آزاد قشم) در این منطقه فعالیت کنند.

وی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد قشم شامل فرودگاه بین المللی قشم، آب، برق و تاسیسات و شرکت سرمایه گذاری به عنوان فرصت های بسیار مهم در حوزه سرمایه گذاری نام برد و یادآور شد: سیاست اصلی شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم، استفاده از ظرفیت بانک ها برای رشد اقتصادی جزیره و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه می باشد.

بنا به این گزارش، حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ریاست شورای پول و اعتبار را بعهده دارد و در این نشست کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان به عنوان قائم مقام، امیر سلکی مدیر نظارت بر فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان دبیر شورا، و آقایان غلامرضا صحرا گرد مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، هادی نعیمیان مدیر سرمایه گذاری، جهانگیر مجیدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، سید رامین صادقی مدیر امور مالی، هرمز امیری مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم به همراه رئیسان 25 بانک و موسسه اعتباری قشم به عنوان اعضای این شورا در این نشست حضور داشتند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های عظیم برای سرمایه گذاری در حوزه های نفت و انرژی، پتروشیمی، صنعت گردشگری، صنایع فولاد، فرودگاهی، عمرانی و ... در جنوب ایران واقع شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز