تصویب پروژه های تجاری واقع در منطقه سرریگ بندرعباس:

تاکید بر توجه به پروژه های سیما و منظر شهری از سوی شهرداران و مدیران

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۷:۵۵:۰۱
کد خبر: ۴۵۸۳۳۸
تاکید بر توجه به پروژه های سیما و منظر شهری از سوی شهرداران و مدیران
سومین جلسه کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان با دستور بررسی پروژه های تجاری واقع در منطقه سرریگ بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر ابراهیم رستم گورانی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری در این ارتباط گفت: موقعیت این پروژه در شهر بندرعباس و محله سرریگ واقع شده که در یک طبقه تجاری و 2 طبقه مسکونی در زمینی با مساحت های 654 و 1381 مترمربع است که در شمال و جنوب معبر 10 متری قرار گرفته اند. به گفته وی، این پروژه در پهنه G31 (گردشگری و گذران اوقات فراغت) در طرح راهبردی ساختاری شهر بندرعباس واقع شده است.

وی ادامه داد، ایده کلی کار توجه به اصول کلی معماری بومی ایران، همچون طاق و قوس ها، پر و خالی و  خط آسمان است. همچنین به مسائل بومی منطقه مانند سایه اندازی، بازشوها، رنگ و... نیز پرداخته شده است.

گورانی با اشاره به اهمیت وجود چنین فضاهایی در بافت محلات به عنوان نوعی مرکز محله، اذعان داشت:  از این پس در راستای احیاء معماری ایرانی- اسلامی، کلیه طرح های مربوط به احداث پروژه های شاخص در سطح شهرهای استان در کمیته سیما و منظر شهری مطرح و بررسی خواهند شد.

وی گفت: توجه به پروژه های سیما و منظر شهری باید از حوزه مدیران شهری و شهرداران بصورت جدی پیگیری شود، که این پروژه ها از آنجاییکه نقش مهمی در سیما و منظر شهری ایفا می نمایند، ضرورت دارد که در این کمیته بررسی، تصویب و جهت اجرا به شهرداریها ابلاغ گردد.

گفتنی است، پس از بحث و بررسی موضوع توسط اعضای کمیته، پروژه ها به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز