لی شین وی: امکانات پیشرفته جزیره کیش را به مهمترین قطب اقتصادی ایران تبدیل می کند

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۸:۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۶۱۰۱۳
لی شین وی: امکانات پیشرفته جزیره کیش را به مهمترین قطب اقتصادی ایران تبدیل می کند
دبیر کل شهرداری شهر شن جن چین و هیات همراه در نشستی با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش بافرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش آشنا شدند
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، هیاتی ازمسئولان شهرداری شن جن چین در دیداربا معاون اقتصادی و مدیران سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش بافرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش آشنا شدند.

لی شین وی دبیر کل شهرداری شهر شن جن چین در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در کیش گفت: کیش با امکانات پیشرفته فرودگاهی و بندری و زیر ساخت های مناسب می تواند به مهم ترین قطب گردشگری٫ تجارت و بازرگانی ایران تبدیل شود. وی با اشاره به اینکه پیش از این به دلیل شرایط سیاسی حاکم و وجود تحریم ها بر قراری روابط تجاری گسترده با ایران ممکن نبود گفت: خوشبختانه امروز فضای باز سیاسی زمینه تعاملات گسترده ایران با جوامع بین المللی را فراهم کرده و راه های پیشرفت و توسعه کشور و مناطق آزاد از جمله جزیره کیش فراهم شده است.

دبیر کل شهرداری شهر شن جن افزود: سرمایه گذاران شن جن می توانند  با همکاری شرکت هایی از هنگ کنگ فعالیت های مختلفی را  در کیش انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه شهر شن جن با 2000 کیلو متر مربع وسعت و 20 میلیون نفر جمعیت می تواند مدل مناسبی برای پیاده سازی زیر ساخت در کیش باشد بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت بین المللی و استاندارد در کیش تاکید کرد و گفت: باید زمینه حضور شرکت های صاحب نام بین المللی در کیش فراهم شده و این جزیره مرجانی به غیر از شهر های داخلی با سایر کشورها ارتباط گسترده ای ایجاد کند تا از توانمندیهای متعدد و تجارب شرکت های شناخته شده در جهت توسعه روز افزون کیش استفاده کند و این می تواند یکی از زمینه های تعامل شهر شن جن و جزیره کیش باشد.

لی شین وی اظهار داشت: در شهر شن جن فعالیت های گسترده ای با حضور شرکت های ارتباطی، اینترنتی، دیجیتالی، بی سیم  و ماهواره ای انجام می شود که در کشور چین زبانزد است. همچنین 5 شرکت از 500 شرکت مطرح از نظر سرمایه گذاری در سطح جهان در شهر شن جن فعالیت می کنند که تبادل اطلاعات  و انتقال دانش و فناوری های نوین می تواند یکی دیگر از زمینه های تعامل جزیره کیش با شن جن باشد.

لی شین وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه مسئولان و مدیران کیش به مسایل زیست محیطی این جزیره و دقت فراوان در اجرای پروژه های گوناگون که ضامن پاکی هوا و سلامت فضای شهری شده است تصریح کرد: در شهر شن جن نیز مانند جزیره کیش از اجرای طرح های صنعتی آلاینده و مغایر با سلامت محیط زیست جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد و توسعه راه های ارتباطی مانند فرودگاه، بندرگاه و راه آهن در جهت رونق اقتصادی منطقه و شناخت ظرفیت های ارزشمند گردشگری کیش گفت: جزیره کیش از فرودگاه بزرگ و مجهزی برخوردار است و توسعه این امکانات یک گام اساسی در جهت جذب گردشگران بین المللی و ترغیب سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان برای فعالیت در این منطقه آزاد است.

همچنین " ایی" رئیس شرکت ساخت بنادر در شن جن با اشاره به تاریخچه فعالیت شرکت خود در این منطقه گفت: بنادر یکی از مهم ترین بخش های است که در تبدیل هر منطقه به قطب اقتصادی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه شن جن سومین بندر پر تردد دنیا است و اولین اسکله جهان است که ظرفیت استقرار کانتینرها با ظرفیت 15 میلیون تن را داراست گفت: 60 در صد مساحت شهر شن جن به محوطه های بندری اختصاص یافته و هر ساله شرکت هایی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و سایر کشورها از جمله شرکت هایی بسیاری که با ایران مبادلات تجاری و بازرگانی دارند نیز در این بندرگاه مستقر می شوند.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور چین مبنی بر لزوم ایجاد ارتباط گسترده از بندر شن جن با تمام شهرهای بندری دنیا تصریح کرد: برای تحقق این هدف با بسیاری از کشورها از جمله مصر، ایران و اندونزی ارتباط بر قرار کردیم. برای ساخت اسکله های مدرن همانند اسکله بندر شهر شن جن در سایر شهرهای بندری دنیا نیز در حال مذاکره با کشورهای بسیاری هستیم.

رئیس شرکت ساخت بنادر شهر شن جن با تاکید بر پتانسیل های بسیار مناسب جزیره کیش برای توسعه بندرگاه ابراز امیدواری کرد تا در آینده فرصتی فراهم شود و  شرکت وی  بتواند در منطقه آزاد کیش یک بندر جدید و بسیار بزرگ بسازد.

در این نشست پیشنهاد امضای تفاهم نامه مشترک و تعیین نماینده برای ارتباط بیشتر سازمان منطقه آزاد کیش با شهرداری های شهر شن جن، ایجاد خطوط جدید پروازی شرکت هواپیمایی کیش بین شن جن و جزیره کیش، ایجاد حمل و نقل ریلی در نوار سیاحتی و گردشگری کیش، ایجاد جاذبه های نوین گردشگری از جمله پارک های پیشرفته تفریحی در نوار ساحلی کیش و آکواریوم های دریایی، و دعوت برای حضور نمایندگان شن جن در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش در ماه نوامبر امسال از مهم ترین موارد مطرح شده بود.

گفتنی است پس از این نشست، سرمایه گذاران شهر شن جن چین از بندر، فرودگاه و شهر زیر زمینی کاریز در جزیره کیش بازدید کردند.

لازم به ذکر است این نشست  شنبه 3 مهر با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، مدیر عامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش، مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، و مدیران سرمایه گذاری، بازرگانی و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین سرمایه گذاران شهر بندری شن جن چین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

شهرشن جن در سال 1979 یک بخش در چین بوده که در سال 1980 و پس از توسعه فراوان در بخش های مختلف  به شهر تغییر یافته است، شن جن بزرگترین منطقه آزاد تجاری - صنعتی و مرکز IT چین در مجاورت هنگ کنگ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز