بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب کلید خورد

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۰۹:۴۷:۲۷
کد خبر: ۴۷۳۱۵۳
بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب کلید خورد
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از استارت بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب کلید خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به این موضوع که تهیه طرح تفصیلی شهر میناب پس از طی سالها و گذشت افق زمانی ملاک عمل قرار گرفته است، افزود: موضوع و مسائل شهرسازی همواره از پیچیده ترین مسائل حقوقی به شمار می رود و شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی اند که در این فضاها تعارض میان انسان و طبیعت به حد اعلای خود می رسد در این میان هدف شهرسازی و طرحهای آن ایجاد رابطه ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوع (انسان ساخت) آنها می باشد.

وی تصریح کرد، نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی مهمترین هدف شهرسازی و طرح های تفصیلی و راهبردی تلقی می شود.

گورانی یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها دانست و کیفی‌سازی‌ زندگی را از جمله دلایل تهیه اجرای طرح تفصیلی عنوان کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه در طرح های تفصیلی فقط کالبد شهری مدنظر نیست بلکه بهبود زیست شهری شهروندان، هدف اساسی اینگونه طرح‌هاست، گفت: بازنگری طرح تفصیلی میناب به عنوان بستر توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهر در آینده نزدیک است. 

گورانی افزود: از این پس به منظور رعایت ضوابط و مقررات در ساخت و سازهای شهری میناب، کمیته تخصصی شورای راهبری طرح در محل مدیریت شهرسازی و معماری تشکیل و تمامی موارد مرتبط با طرح در چارچوب ضوابط در این کمیته بررسی می شود.

وی همچنین عنوان کرد، این طرح با همکاری شهرداری میناب و راه و شهرسازی هرمزگان تهیه و با مشاور ذیصلاح شهرسازی جهت بازنگری قرارداد منعقد شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار امیدواری کرد، با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه های شهرداری بتوان تا بهار 96 تهیه و به تصویب رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز