انقلاب IT در پایانه بار بندرعباس

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۵۸:۴۵
کد خبر: ۴۷۵۵۵۴
انقلاب IT در پایانه بار بندرعباس
مهندس علیرضا مجرد طی گزارشی اعلام نمود با راه اندازی سیستم های هوشمند در پایانه بار بندرعباس انقلاب در IT برای مجموعه حمل و نقل کشور صورت گرفته که استقبال بی نظیر رانندگان حاکی از این امر است زیرا استان هرمزگان تنها استانی است که سیستم های نرم افزاری از قبیل سیستم نوبت دهی ، اعلان بار ، نصب وب کیوسک ، سیستم پیامکی و نوبت دهی مجازی نصب و بهره برداری شده است.

​به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مهندس علیرضا مجرد طی گزارشی اعلام نمود با راه اندازی سیستم های هوشمند در پایانه بار بندرعباس انقلاب در IT برای مجموعه حمل و نقل کشور صورت گرفته که استقبال بی نظیر رانندگان حاکی از این امر است زیرا استان هرمزگان تنها استانی است که سیستم های نرم افزاری از قبیل سیستم نوبت دهی ، اعلان بار ، نصب وب کیوسک ، سیستم پیامکی و نوبت دهی مجازی نصب و بهره برداری شده است.

مجرد در ادامه خاطرنشان کرد :از ابتدای این طرح که از 27 تیرماه 95 شروع گردیده تا آخر مهر ماه سال جاری تعداد 176 هزار و 618 نوبت توسط رانندگان به صورت مجازی اخذ گردید که 64 درصد از کل نوبت های صادره به صورت مجازی بوده است و در مدت اشاره شده 175 هزار و 99 مجوز صادر که میتوان گفت 75 درصد نوبتهای مجازی موفق به دریافت مجوز گردیده اند.

وی در ادامه اشاره ای به تعداد نوبت ها و مجوزهای صادره در 6 ماهه اول سالجاری نمود و گفت در مدت مذکور تعداد 278 هزار و 644 نوبت و تعداد 230هزار و 192مجوز از اعلان بار صادر که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/12 درصد افزایش داشته است.

مهندس علیرضا مجرد در جمع روسای ادارات و واحدهای اداره کل در پایانه بار بندرعباس اعلام کرد : بطور میانگین به ازای هر روز 1684 بارنامه از سالن اعلان بار صادر گردیده است و تعداد 1128684 بارنامه صادر که شاهد کاهش 6/11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی در ادامه افزود : در 6 ماهه اول 1395 تعداد 41 278 بارنامه صادر گردیده که نسبت بمدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

ایشان اقداماتی مناسب و قابل ذکری که در سنوات گذشته مانند برنامه ریزی جهت صدور بارنامه برای مسافت های کوتاه که موجب جلوگیری از هرگونه تخلف گردید منجر به کاهش بـار و افزایش درآمد پایانه بار بندرعباس شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره ای به عملکرد در پایانه بار بندرعباس نمود و گفت در مدت 6 ماهه اول سال 95 نظارت مستمر بر شرکت های حمل و نقلی شامل کنترل میدانی از غرفه شرکتها ، کنترل سیستمی از عملکرد شرکتها در ارجاع محصولات در اغلان بار ، همچنین کنترل بارنامه های صادره و بررسی شکایات رانندگان از شرکتها و ارسال تخلفات شرکت های حمل و نقلی مانند بارگیری خارج از سیستم و عدم رعایت نرخ عرف و نظارت بر عملکرد رانندگان و ملاقات با بیش از 40 نفر راننده در خصوص رفع مشکلات و بررسی احضارات رانندگان صورت پذیرفته است .

مجرد اشاره ای به تعداد آمار نوبت و مجوز صادر شده در سال گذشته نمود و گفت در مجموع 12 ماهه سال 94بصورت میانگینهر روز 1200 مجوز از اعلان بار صادر گردیده که با توجه به کمبود بار در این سال آمار کاهشی بارنامه های صادره از مبدا شهرستان بندرعباس بیانگر کاهش 26 درصدی مجوزهای صادره  می باشد.

وی در ادامه نوید از افزایش تعداد کیوسک های پایانه بار داد و گفت تعداد کیوسک از 4 عدد در سالجاری به 11 عدد می رسد که این وب کیوسک نشان می دهند که در پایانه بار چیزی بنام خواب وجود ندارد بلکه خود معطلی است که ئبا نصب سیستم وب کیوسک بروی اپلیکیشن موبایل رانندگان می توانند نوبت خود را دریافت نمایند.

مهندس علیرضا مجرد در پایان گفت : جهت رفاه حال رانندگان زحمتکش بی ادعا اقداماتی از قبیل نصب سیستم های سرمایشی در سالن های اعلان بار ، نصب 6 دستگاه آبسردکن ، نصب 16 دستگاه برج های 30 متری نور ، بهسازی محوطه مسجد ابوالفضل (ع) ، اجرای سیستم فاضلاب ، اصلاح و بهسازی خوابگاه رانندگان  ، نصب 4 دستگاه خودپرداز ATM ثابت و یک عدد خودپرداز سیار از اقدامات اجرایی در 6 ماهه اول سال95 برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز