تجلیل از مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۹:۰۶:۱۴
کد خبر: ۴۷۶۳۵۹
تجلیل از مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل معرفی و از وی تقدیر شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران دستگاه های اجرایی کشور در سالن همایش های صدا و سیما در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش مهندس هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل معرفی و با اهداء لوح سپاس از وی تجلیل شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین موفق به اخذ رتبه برتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سال 94 شرکتهای پالایشی کشور نیز شده است که در هفته ایمنی و آتش نشانی در ابتدای مهر امسال از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در رابطه با اقدامات این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل گفت: علاوه بر برگزاری بیش از 100 مانور در طول سال، نخستین پالایشگاه هستیم که پدافند غیر عامل را بصورت مطالعه مفهومی در راستای مخاطرات و نقاط ضعف با توجه به موقعیت پالایشگاه بندرعباس به لحاظ تولید انرژی و ژئوپلیتیک منطقه انجام دادیم که مورد تایید سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز قرار گرفت.

مهندس نامور افزود: برگزاری رزمایش مشترک شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت در هرمزگان با محوریت پالایشگاه بندرعباس و با هدف مقابله با خرابکاری و افزایش توان مقابله برای نخستین بار، امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با شرکتهای نفتی و صنایع غرب بندرعباس برای آمادگی در شرایط اضطراری، راه اندازی سامانه ارتباطی ستاد مدیریت بحران استان، برگزاری نشست های تخصصی با دستگاه های اجرایی و صنایع و ستاد پدافند غیرعامل استان به منظور هماهنگی بیشتر و بروز رسانی و تدوین دستورالعملهای پدافندی از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل در شرکت پالایش نفت بندرعباس بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای سایبری نیز به منظور افزایش توان مقابله و امنیت فضای مجازی، سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و همچنین طرح افزایش ضریب امنیتی مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت متناسب با استانداردهای تعیین شده در شرکت پالایش نفت بندرعباس مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هدف پدافند غیرعامل افزایش توان، حفظ آمادگی، واکنش صحیح و به موقع در مقابل حوادث بویژه حوادث انسان ساز است افزود: بسیاری از طرح هایی که در پالایشگاه به منظور حفظ و افزایش توان تولید مستمر و تامین انرژی مورد نیاز کشور اجرا می شود، هم راستا با اصول پدافند غیرعامل است.

مهندس نامور با اشاره به طرح های اجرا شده در شرکت پالایش بندرعباس که مرتبط با پدافند غیر عامل گفت: ساخت و بهره برداری از سه مخزن 500 هزار بشکه ای ، آماده سازی خط 20 اینچ و ایجاد ارتباط لازم با خطوط انتقال و صادرات فرآورده ها در شرایط اضطرار، مقاوم سازی واحد آب، برق و بخار پالایشگاه، طرح ضد حریق کردن سازه ها، طرح آمادگی برای مهار آلودگی دریا در صورت نشت مواد نفتی، تقویت زیر ساختهای حراستی و امکان استفاده از برق و واحد آبگیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شرایط اضطرار از جمله طرح های مرتبط با اصول و اهداف پدافند غیر عامل است که در پالایشگاه بندرعباس اجرا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز