رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

ارتباط نزدیک با شهروندان باید مورد توجه روابط‌عمومی‌ها قرار بگیرد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۳۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۹۶۳
ارتباط نزدیک با شهروندان باید مورد توجه روابط‌عمومی‌ها قرار بگیرد
نشست هم اندیشی روابط عمومی های سازمانهای تابعه و مناطق سه گانه شهرداری بندرعباس با حضور سالاری رئیس شورای شهر بندرعباس،جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس،خسروی مشاور رسانه ای شورای شهر بندرعباس و روابط عمومی های سازمانها ومناطق شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، پرویز سالاری در نخستین نشست هم اندیشی روابط عمومی های سازمانهای تابعه و مناطق سه گانه شهرداری گفت: با توجه به پیشرفت ارتباطات الکترونیکی، ارتباط ‌گیری روابط عمومی‌ها بسیار مهم و ضروری است .

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مجموعه روابط عمومی شهرداری‌ها باید نسبت به دانستنی‌های روز این حوزه آگاهی داشته و دانش تخصصی خود را افزایش دهند .

وی افزود: ایجاد ارتباط نزدیک با شهروندان باید مورد توجه روابط‌عمومی‌ها قرار بگیرد، به نحوی که بتواند خدمات و اقدامات شهرداری را به شهروندان اطلاع‌رسانی کند .

سالاری خاطرنشان کرد: اینترنت و ارتباطات از طریق شبکه‌های اجتماعی در تمام دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری‌ها تا میزان قابل توجهی اهمیت پیدا کرده است، زیرا این شیوه می‌تواند پل ارتباطی بسیار خوبی میان سازمان مربوطه با جامعه باشد .

وی با بیان اینکه برقرای ارتباط یک بینش فرهنگی است، گفت: مجموعه روابط عمومی باید با فراگیری مهارت‌های کلامی و غیر کلامی ارتباط مؤثری را با شهروندان و پرسنل شهرداری برقرار کند .

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه نقدها را باید به عنوان یک فرصت دانست، گفت: محله محور بودن، یکی از شعارها و اهداف شورای چهارم بندرعباس بوده و اکنون می‌توان گفت که این هدف محقق شده است .

سالاری با اشاره به این که روابط عمومی ها باید اخبار را شفاف، گویا، و بدون هیچ گونه ابهام به دست مردم برسانند، بیان کرد: شعار همیشگی روابط عمومی‌ها، صراحت، صداقت و شفافیت است و اگر با سرعت عمل در پاسخگویی نیز همراه باشد، آینده‌ای درخشان پیش روی روابط عمومی‌ها خواهد بود.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید حس تعلق خاطر را در شهروندان تقویت کند و این حس باید افزایش مشارکت شهروندان را به دنبال داشته باشد .

جهانبخش با بیان اینکه شهروندان انتظار ندارند که همه مشکلات یک شبه حل شود، گفت: شهروندان انتظار پاسخگویی مناسب و سریع را از روابط عمومی‌ها دارند که اگر این مهم با ارتقای علمی روابط عمومی‌ها تحقق یابد، آینده بهتری پیش روی این حوزه خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مجموعه روابط عمومی‌ها این است که پاسخگوی منطقی مردم باشند، گفت: شهرداری بزرگترین تشکل و نهادی است که با شهروندان در ارتباط است اما عمده مشکل مردم برای پاسخ گرفتن از این نهاد متوجه روابط عمومی است .

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ویژه مجموعه روابط عمومی تبدیل شهروند عادی به شهروند مسئولیت پذیر است، گفت: برای ارتقاء فرهنگ شهروندی انسجام خبری در بین مجموعه‌های روابط عمومی مهم است و این امر باید به صورت موضوعی بررسی شود .

وی با بیان اینکه فرهنگ پوزش و معذرت خواهی از شهروندان باید رواج پیدا کند، گفت: این فرهنگ به منزله شان و منزلت هر فرد و دستگاه است، عذرخواهی کردن نشانه بزرگی است و کسر شأن محسوب نمی‌شود ولی متأسفانه با همه پیشینه فرهنگی و مذهبی ما ایرانیان، مدیران و حتی شهروندان به این دلیل که شاید احساس می‌کنند از جایگاه خود به پائین می‌افتند در پی اشتباه عذرخواهی نمی‌کنند .

وی گفت: شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌ها راهکار مناسبی برای مقابله با شایعات در بین شهروندان و فضاهای مجازی می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز