استاندار هرمزگان در نشست اعطای دیه شهدای حادثه تروریستی سامرا:

نام شهدای حادثه تروریستی سامرا برای همیشه ماندگار شد/بیمه دانا در رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدای این حادثه خوب عمل کرد

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۴:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۳۰۴
نام شهدای حادثه تروریستی سامرا برای همیشه ماندگار شد/بیمه دانا در رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدای این حادثه خوب عمل کرد
استاندار هرمزگان گفت: شهدای حادثه تروریستی سامرا در راه خدا و زیارت امام حسین و اهل بیت (ع) جان خود را از دست دادند و نام آنها برای همیشه ماندگار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست اعطای دیه شهدای حادثه تروریستی سامرا به خانواده های آنان، با قدردانی از تلاش ستاد اربعین استان هرمزگان در پیگیری و رسیدگی به موقع به مجروحان و خانواده شهدای این حادثه، عنوان کرد: بیمه زائران اربعین حسینی از کارهای بسیار خوب و کارشناسی است که صورت گرفته و بیمه دانا در حادثه تروریستی سامرا به موقع وارد کار شد و در رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدا خوب عمل کرد.

وی ادامه داد: بیمه دانا کار بزرگ تحت پوشش قرار دادن زائران اربعین را پذیرفت و اقدام سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین در بیمه کردن زائران بسیار کارشناسی بود.

استاندار هرمزگان افزود: شهید و مجروح شدن زائران در این فاجعه با میلیاردها تومان از لحاظ مادی قابل جبران نیست، اما بیمه دانا براساس تعهدات خود در این زمینه بسیاری از هزینه های درمان را جبران می کند و پرداخت دیه به خانواده های شهدا را بر عهده دارد که این اقدام برای ادای احترام و تکلیف به خانواده شهداست.

جادری خاطرنشان کرد: شهدای این حادثه در راه خدا و زیارت امام حسین و اهل بیت (ع) جان خود را از دست دادند و نام آنها برای همیشه ماندگار شد.

وی گفت: طبق قراردادی که میان سازمان حج و زیارت و بیمه دانا وجود دارد، امروز مقدمه پرداخت دیه به خانواده شهدای حادثه تروریستی سامرا انجام می شود.

بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیرعامل شرکت بیمه دانا نیز در این نشست، اظهار داشت: در زیارت اربعین سال جاری تا کنون بیش از 20 نفر جان خود را از دست داده اند که برخی در حادثه تروریستی شهر سامرا و برخی دیگر جان باختگان حوادث رانندگی و همچنین فوت عادی بوده اند که تمامی این افراد تحت پوشش بیمه دانا قرار داشته اند.

بیژن صادق افزود: همچنین بیش از دو هزار نفر زائر اربعین به مراکز درمانی مراجعه داشته و حدود 50 نفر بستری شده اند که با تعامل هلال احمر خدمات قابل ملاحضه ای را به راهپیمایان اربعین ارائه دادیم و تمام تلاش ما این بود که بهترین خدمات رسانی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برای بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین در سال جاری ویزا صادر شده است که تمامی آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بیش از 150 نفر از همکاران ما در عراق مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا خاطرنشان کرد: امروز بخشی از تعهدات به خانواده شهدای حادثه تروریستی شهر سامرا در قالب چک به آنها تقدیم می شود و برای کمک به کارهای تکمیل درمانی مجروحین نیز تمامی تلاش خود را انجام می دهیم.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و استاندار هرمزگان در این نشست گفت: پس از بروز حادثه سامرا با دستور استاندار هرمزگان کمیته فعالی در این زمینه تشکیل و این کمیته برای بررسی وضعیت مجروحین به تهران اعزام شد و مدیریت استان هرمزگان فراتر از توان خود در این زمینه پای کار بود.

بهروز اکرمی ادامه داد: در حال حاضر شش نفر از مجروحان این حادثه همچنان در بیمارستان های تهران بستری هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: پس از وقوع حادثه تروریستی سامرا، هیئتی متشکل از استانداری هرمزگان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید و حج و زیارت استان هرمزگان به تهران اعزام شد.

منصور اخلاقی پور اضافه کرد: با همکاری و مسائدت بیمه دانا بسیاری از مشکلات مجروحین حل شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی یادآور شد: در حادثه تروریستی سامرا 47 نفر از زائران هرمزگانی مجروح و چهار نفر نیز شهید شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز