دکتر جادری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

سرمایه ‌گذاری‌های خوبی برای توسعه تولیدات صنعتی صورت گرفته است/کاهش ریسک واگذاری تسهیلات در بخش صنعت

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۷:۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۵۶۰
سرمایه ‌گذاری‌های خوبی برای توسعه تولیدات صنعتی صورت گرفته است/کاهش ریسک واگذاری تسهیلات در بخش صنعت
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در زمینه توسعه تولیدات صنعتی سرمایه‌ گذاری‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: خالص اشتغالزایی در بخش صنعت کشور طی سال 95 نسبت به سال 94 با عدد 42 هزار شعل روند صعودی داشته است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در سی و سومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بیان اینکه تمامی مستندات ما بر اساس آمار و مستندات رسمی مرکز آمار است و خودسرانه آماری اعلام نمی‌کنیم، اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت کشور طی تابستان 95 نسبت به بهار همین سال بیش از 150 هزار نفر افزایش یافته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای رشد است.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه تولیدات صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: خالص اشتغالزایی در بخش صنعت کشور طی سال 95 نسبت به سال 94 با عدد 42 هزار شعل روند صعودی داشته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در صنایع کوچک و متوسط نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور‌ به خوبی به دیگر کشورهای دنیا معرفی شده است، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از طرح‌های صنعتی در این مدت راه‌اندازی و یا احیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه20 هزار و 300 میلیارد تومان از مطالبات معوق بانکی در طول سه سال گذشته که معادل 23 درصد از مطالبات غیرجاری از محل اعتبارات مختص طرح‌های کلان است، توسط بانک‌ها وصول شده است، بیان داشت: این نشان از این دارد که ریسک واگذاری تسهیلات در بخش صنعت کاهش یافته است.

جادری اضافه کرد: برای معرفی بنگاه های کوچک و متوسط به بانک‌ها و واگذاری تسهیلات در صورت رعایت بندهای مرسوم و معمول، هیچ محدویتی نداریم و روسای بانک‌ها باید در این راستا مساعدت لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه 43 درصد از اشتغال بخش صنعت مربوط به شهرک‌های صنعتی است، خاطرنشان کرد: باید در استان هرمزگان تمام توان خود را برای رفع مشکلات و موانع بخش‌های صنعتی به کار گیریم.

جادری تاکید کرد: تمام دغدغه خود را برای بخش خصوصی و مردمی گذاشته‌ایم چون اعتقاد داریم تا بخش خصوصی جان نگیرد رونق اقتصادی و توسعه‌ای محقق نمی شود و اگر اوضاع بخش خصوصی خوب شود همه منتفع می‌شوند.

شایان ذکر است؛ این نشست در محل کارخانه آرد آسیابان بندرعباس برگزار شد و استاندار هرمزگان به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از این واحد تولیدی بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز