مدیرعامل تاکسیرانی بندرعباس خبر داد:

احداث مجتمع خدماتی و رفاهی تاکسیرانان/ رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی می‌شوند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۲:۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۹۰۴۳۵
مدیرعامل سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری بندرعباس از احداث مجتمع خدماتی و رفاهی ویژه تاکسیرانان شهر بندرعباس و همچنین انجام بیمه تکمیلی رانندگان خبر داد و گفت: افزایش خدمات به تاکسیرانان و تسهیل امور مربوط به آنان یکی از اهداف و برنامه‌های مهم این سازمان است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حسین اخلاقی‌ در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 844 تاکسی در ناوگان تاکسیرانی در 37 خط و در سه بخش مرکزی، شرق و غرب شهر بندرعباس مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه80 نفر مسئول برای این خطوط مشخص شده‌اند که رابط بین سازمان و مردم هستند، افزود: مسافربرهای شخصی از معضلات ترافیک در سطح شهر بندرعباس هستند که طرح ویژه ساماندهی آنها با همکاری سازمان‌های شهرداری و پلیس راهور در حال انجام است.

اخلاقی اضافه کرد: با انجام طرح ساماندهی با پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از 6 هزار و 632 خودرو مسافربر شخصی در هشت ماه ابتدای سال جاری اعمال قانون و 400 خودرو با تعهدنامه محضری مدارکشان تحویل و 900 خودرو به‌صورت تاکسی موقت در خطوط مورد نیاز به‌کار گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: کمیته پایش این سازمان با همکاری شهرداران مناطق، تاکسی‌های رهاشده در معابر بندرعباس را شناسایی و درصدد نوسازی بر آمدند که تاکنون بالغ بر 424 خودرو غیرفعال و 341 تاکسی نیمه‌فعال و 299 تاکسی نوسازی شده در اختیار داریم.

اخلاقی با اشاره به نوسازی 299 خودرو تاکسی در هشت‌ماهه سال جاری اظهار کرد: 25 دستگاه خودرو آریو که نخستین خودرو اتوماتیک است و همچنین 274 دستگاه خودرو تاکسی سمند و پژو 405 وارد ناوگان تاکسیرانی بندرعباس شده است.

رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی می‌شوند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس خاطرنشان کرد: 300 خانوار از خانواده رانندگان تاکسیران بندرعباسی نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند که  قرارداد‌های لازم در این راستا انجام شده است.

اخلاقی اضافه کرد: تاکنون فعالیت 1000 دستگاه انواع خودروی سواری مشمول طرح سرویس مدارس، کار جابجایی دانش‌آموزان 100 آموزشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف شهر بندرعباس را بر عهده دارند که بیشتر آنها از بین رانندگان تاکسی بانوان انتخاب شده است.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگی شهر هستند و در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده‌اند و از اطلاعات مورد نیاز در زمینه‌های اجتماعی، اخلاق‌مداری‌، گردشگری، شهرشناسی شرکت داشته‌اند.

این مسئول میزان بودجه مصوب سازمان تاکسیرانی بندرعباس در سال جاری را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست‌ها و عملکرد و اهداف سازمان، بودجه امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: با تلاش‌های فراوان در این سازمان توانستیم طی 6 ماه نخست سال 95 بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد داشته باشیم و نسبت به سال قبل دو و نیم برابر افزایش درآمد داشته‌ایم که با این وجود توانستیم کل بودجه سال جاری را در 6 ماهه اول اخذ نماییم.

رانندگان تاکسی آموزش می‌بینند

اخلاقی با اشاره به اینکه آموزش رانندگان از اولویت‌های مهم این سازمان است، گفت: در سه سطح رانندگان تاکسی، مسافربرهای شخصی و سرویس مدارس در سه حوزه پیشگیری، اجتماعی و روانی و شهرشناسی آموزش‌های لازم ویژه رانندگان صورت گرفته است.

وی با اشاره خدمات‌رسانی به رانندگان تاکسی افزود: در سال جاری در مرحله اول با ارائه خدمات تعویض روغن رایگان به رانندگان تاکسی و ایجاد تعامل با برخی مراکز خدمات فنی خودرو درصدد خدمات‌رسانی بیشتری به رانندگان تاکسی هستیم.

مجتمع خدماتی و رفاهی تاکسیرانان بندرعباس احداث می‌شود

اخلاقی در ادامه از اختصاص بیش از 3 هزار متر مربع زمین واقع در بلوار راه‌آهن برای احداث مرکز خدماتی رفاهی تاکسیرانی بندرعباس خبر داد و افزود: با احداث این مرکز خدمات قابل توجهی برای ارائه به تاکسیرانان بندرعباس در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس با اشاره به راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم آسایش در بندرعباس و تجهیز این خودرو‌ها به دستگاه پوز بانکی و تبلت مکان‌یاب، افزود: 200 مورد از این خودروها در 6 ماهه سال آینده در فاز اول برای خطوط ویژه فرودگاه، راه‌آهن و بنادر انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز