هر ۱۵۰ دقیقه یک نوزاد در قشم متولد می شود/ تولد ۳۰ دوقلو در جزیره / محمد و فاطمه پرطرفدار ترین اسامی در قشم

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۷:۴۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۹۰۴۹
هر ۱۵۰ دقیقه یک نوزاد در قشم متولد می شود/ تولد ۳۰ دوقلو در جزیره / محمد و فاطمه پرطرفدار ترین اسامی در قشم
رئیس ثبت احوال شهرستان قشم گفت: ثبت ولادت دو هزار و 749 نوزاد طی 9 ماه گذشته نشان از تولد 10 نوزاد در هر روز و یا تولد یک نوزاد در هر 150 دقیقه دارد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، احمد کوه نژاد به مناسبت هفته ثبت احوال (3 تا 9 دی ماه) روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این میزان تولد نوزاد در شهرستان قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چندانی نداشته است.

وی با اعلام اینکه ولادت هر نوزاد براساس قانون باید ظرف مدت 15 روز به ثبت برسد، ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه شهرستان قشم با ثبت 9.99 درصد ولادت ها در مدت مقرر از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

رئیس ثبت احوال شهرستان قشم بیان کرد: از مجموع دو هزار و 749 مورد ولادت نوزادان شهرستان قشم، 49 نوزاد توسط ماما در منازل متولد شده اند و بقیه با حضور مادران باردار در زایشگاه هابه دنیا آمده اند.

وی بیان کرد: طی 9 ماه گذشته 30 مورد زایمان دو قلو (60 نوزاد) در شهرستان قشم به ثبت رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تنها 18 مورد زایمان دوقلو (36 نوزاد) در این شهرسان ثبت شده است.

به گفته کوه نژاد، بیشترین تولد نوزاد در قشم به مادران گروه سنی 25 تا 29 سال مربوط می شود و پس از آن به ترتیب مادران 20 تا 24 ساله و 30 تا 34 ساله قرار دارند.

او با اعلام اینکه طی 9 ماه گذشته 332 مورد وفات در شهرستان قشم به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نسبی داشته است، گفت: 8.99 درصد ثبت وفات ها که بیشترین علت آن به بیماری های قلبی و عروقی مربوط می شود در مهلت قانونی 10 روزه از تاریخ وقوع وفات انجام شده است.

ثبت ازدواج 805 زوج جوان در 9 ماه گذشته از سال 1395 و افزایش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته  و کاهش نسبت خوب طلاق هم از موضوعات دیگر مطرح شده رئیس ثبت احوال شهرستان قشم در این نشست بود.

وی از صدور پنجهزار و 350 شناسنامه مکانیزه، صدور یکهزار و 641 کارت هوشمند ملی، 106 مورد تغییر نام و نام خانوادگی، و 85 مورد سرکشی به روستاها با هدف رفع مشکلات شناسنامه ای مردم به عنوان بخش دیگری از خدمات اداره ثبت شهرستان قشم در 9 ماه گذشته نام برد.

کوه نژاد از نام های محمد و فاطمه به عنوان پرطرفدار ترین اسامی مورد علاقه در شهرستان قشم نام برد و گفت: عبدالله، احمد، علی و ابراهیم در بین اسامی نوزادان پسر و مریم، زهرا، مهنا و فاطمه زهرا در میان نوزادان دختر پس از اسامی محمد و فاطمه قرار دارند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز