گشایش نمایشگاه هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم/ارائه هنر و صنایع دستی کرمانشاهیان در جزیره

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۷:۴۴:۵۰
کد خبر: ۴۹۹۰۵۱
گشایش نمایشگاه هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم/ارائه هنر و صنایع دستی کرمانشاهیان در جزیره
نمایشگاه هفته فرهنگی کرمانشاه با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین، مدیران و مسئولین این سازمان، رضا رحیمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، سید مهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و تنی چند از چهره های فرهنگی استان کرمانشاه گشایش یافت.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم طی سخنانی با گرامیداشت هفته فرهنگی کرمانشاه، گفت: فرهنگ هر شهر و هر منطقه نشانگر شیوه و روش زندگی آنان است.

سید مهدی موسوی اجاق افزود: حفظ ارزش ها و هویت فرهنگی در دنیای مدرن و صنعتی می تواند نسل آینده را با فرهنگ نیاکانمان آشنا کند.
وی ادامه داد نباید فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ ارزشمند  بومی ما شود و با استفاده از گویش های محلی، پوشش،  غذاهای محلی، بازی های محلی و موسیقی و هنر صنایع دستی تمدن و فرهنگ اصیل و ایرانی اسلامی خودمان را حفظ و برای ترویج آن تلاش کنیم.
او ادامه داد: مشترکات زیادی بین اقوام ‌مختلف ایرانی از جمله میان مردم کرمانشاه و قشم به ویژه در مهمان‌نوازی، هنر، صنعت و ارادت به اسلام و نظام اسلامی وجود دارد.
موسوی اجاق همچنین برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه آرزوی توفیق کرد.
هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم براساس تفاهم نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز سه شنبه هفتم دی ماه به مدت یک هفته در محل سینما دریای شهر قشم دایر می باشد.
اجرای موسیقی محلی به صورت زنده، طبخ غذاهای مختلف، ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی، شاهنامه خوانی، سوغات و اجرای آیین های سنتی توسط هنرمندان کرمانشاهی بخشی از برنامه های هفته فرهنگی کرمانشاه در منطقه آزاد قشم خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز