کارشناس مسئول گروه های آموزشی ناحیه یک خبر داد :

درس پژوهی رویکردی جهت توسعه دانش حرفه ای معلمان

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۱:۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۰۹۷
درس پژوهی رویکردی جهت توسعه دانش حرفه ای معلمان
به همت گروه های آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نشستی تحت عنوان ( درس پژوهی ) در سالن غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، کارشناس مسئول  گروه های آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن ارائه توضیحاتی گفت : نشستی تحت عنوان  ( درس پژوهی ) با حضور  مدرس کارشناس خانم اخوان و سرگروه های دروس سال اول و دوم متوسطه ، مدرسین دروس متوسطه اول  ریاضی،ادبیات فارسی،زبان خارجه ، علوم تجربی ، کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل و کارشناسان گروه های آموزشی متوسطه دوره اول و دوم ناحیه یک بندرعباس در سالن غدیر برگزار شد.

مریم محرم خانی افزود : درس پژوهی رویکردی برای توسعه ی دانش حرفه ای معلمان است ، که از درون مدارس ابتدایی ژاپن مطرح و توسعه یافته است.

وی ادامه داد : درس پژوهی رویکردی برای توسعه ی حرفه ای است که طی آن معلمان با یکدیگر در جهت تدوین طرح درس ، اجرا ، مشاهده و تحلیل نتایج آن در جهت بهبود یادگیری دانش آموزان همکاری و مشارکت می نمایند.

کارشناس مسئول گروه های آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس خاطر نشان کرد : درس پژوهی یک تمرین توسعه ی حرفه ای می باشد که معلمان در آن تشریک مساعی و همکاری می کنند تا یک طرح درسی را تهیه و اجرا نموده و درس را به منظور جمع آوری داده های مربوط به یادگیری دانش آموزان مشاهده نموده و این مشاهدات را در جهت بهبود و اصلاح درس خود به کار گیرند.

محرم خانی این روش را رکن اصلی فرایند بهبود در مدارس عنوان کرد و افزود : درس پژوهی رویکردی از آموزش ضمن خدمت معلمان در مدرسه را مطرح می کند که به وسیله ی تعامل در چهار حوزه ( معلمان با خودشان ، معلمان با معلمان ، معلمان و دانش آموزان و معلمان و والدین ) به بهبود فرایند یاددهی ــ یادگیری کمک می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز