افتتاح ۲۲ تخت روانپزشکی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور / افتتاح همزمان ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی در سراسر کشور

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۱:۴۶:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۷۴۰
افتتاح ۲۲ تخت روانپزشکی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور / افتتاح همزمان ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی در سراسر کشور
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در آیین افتتاح همزمان 1000 تخت روانپزشکی در کشور ضمن اشاره به ضرورت افزایش تخت های روانپزشکی در کشور گفت: ایجاد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های عمومی سالها یک ضرورت بوده است. به همین منظور و در راستای اجرای تحول نظام سلامت، همزمان با سراسر کشور افتتاح ۲۲ تخت روانپزشکی در شهرستان های رودان و بستک انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر داودی افزود: افتتاح و بهره برداری از تخت های روانپزشکی که با همت دولت تدبیر و امید انجام شد، با دسترسی به اهدافی از جمله کاهش انگ ناشی از بیماران اعصاب و روان، تلاش بر تمرکز زدایی خدمات روانپزشکی، گسترش و فراهمی خدمات روانپزشکی و روانشناختی، افزایش دسترسی به خدمات بستری و کم کردن فاصله کمبود تخت های روانپزشکی که تا پایان سال 94 ، 16 هزار تخت در سطح بندی بوده ولی تعداد تخت های موجود تا پایان سال 93 ،8000 تخت می باشد، برنامه ریزی و صورت گرفته است .

دکتر داودی با اشاره به راه اندازی تخت های اعصاب و روان در استان هرمزگان در سال 1395 ابراز کرد: با مقایسه میزان نسبت جمعیت به تعداد تخت های روان پزشکی در کشور و هرمزگان، نسبت جمعیت به تعداد تخت های روان پزشکی در کشور 12 هزار و 697 و نسبت جمعیت به تعداد تخت های روان پزشکی در استان هرمزگان ۲۴ هزار و ۴۳۷ می باشد. در واقع استان هرمزگان معادل ۲ ممیز یک دهم میانگین کشوری از تخت اعصاب و روان برخوردار می باشد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شیوع مصرف مواد مخدر، شناخت بیشتر مردم در مورد اختلالات روانی و افزایش کلی تحریک پذیری و حالات تهاجمی در جوامع را از علل افزایش تعداد مراجعین نیازمند به خدمات روانپزشکی دانست.

دکتر داودی یادآور شد: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا بندرعباس با دارا بودن 70 تخت بستری به عنوان تنها مرکز درمانی فعلی بیماران اعصاب و روان استان مشغول به فعالیت است که این مرکز نیز فاقد بخش اورژانس روانپزشکی است و در حال حاضر با همکاری خیرین حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است.

وی عنوان کرد: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته و بازدیدهای انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی تخت های اعصاب و روان در بیمارستان فارابی بستک با ۸ تخت، بیمارستان علی ابن ابیطالب رودان با ۱۴ تخت در استان صورت گرفت؛ همچنین ۱۲ تخت نیز به زودی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم راه اندازی خواهد شد .

 

گفتنی است در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، در حال حاضر ۷ هزار و ۵۶۶ تخت روانپزشکی در بخش دولتی و هزار و ۹۶۱ تخت روانپزشکی در بخش خصوصی در کشور فعال است و امروز شاهد راه اندازی ۱۰۰۰ تخت جدید، در ۶۶ بیمارستان کشور بودیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز