دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت :

بازنگری برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی ، انطباق بیشتر با نیازهای نظام سلامت است

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۶۹۲
دکتر طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : این نشست مشورتی در خصوص برنامه جدید دوره پزشکی عمومی که کار بازنگری برنامه از حدود سه سال قبل در دوره جدید مدیریت وزارت بهداشت آغاز شده است به مدت دو روز در بندرعباس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر چنگیز هدف از برگزاری برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی را انطباق بیشتر با نیازهای نظام سلامت عنوان کرد ؛ و افزود : در عین حال رویکرد اصلی این برنامه ، پیشرفت های علم پزشکی و آموزشی و لحاظ شدن آن در برنامه جدید است .

وی با اشاره به تدوین و بازنگری برنامه تصریح کرد : با توجه به لزوم برگزاری نشست های مختلف که تا کنون با حضور کارشناسان و متخصصین رشته های مختلف از سراسر کشور در وزارت بهداشت و سایر دانشگاهها برگزار شده است ، ناچاریم به علت گستردگی برنامه پزشکی عمومی ، در هر جلسه از تعدادی از این اساتید و صاحب نظران دعوت کنیم .

دکتر چنگیز اظهار داشت : امروز مدعوین نشست از روسای ۱۷ دانشکده پزشکی کشور از جمله دانشگاههای بزرگی که تعداد محدود تری اعضای هیئت علمی و امکانات کمتری دارند هستند ؛ با توجه به اشرافی که به برنامه و مشکلات اجرای برنامه در دانشکده های مختلف دارند ؛ نظر این اساتید در نحوه اجرای برنامه و برنامه مطلوب می تواند ، برای ما راه گشا باشد . البته طبیعی است که جمع بندی بین نظرات همه ، باز کار مشکلی است ؛ که به عهده یک جمع محدود تری خواهد بود .

 

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای این نشست ها گفت : ما تعدادی از موارد مطروحه که اساتید با اعلام نظرات خود به اجماع رسیده بودند را بعنوان مصوبه به شورای عالی برنامه ریزی پیشنهاد کردیم ؛ برخی از مصوبات نهایی شده نیز برای اجرا به دانشگاههای مختلف ابلاغ شده است . در راستای اجرای این برنامه تا کنون چندین مصوبه اجرایی داشتیم که هم اکنون در دانشگاهها در حال اجرا است  .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز