در راستای کاهش بیابان :

۹۰ هکتار از زمینهای هرمزگان در سالجاری نهال کاری شده است

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۳:۰۱:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۷۷۹
۹۰ هکتار از زمینهای هرمزگان در سالجاری نهال کاری شده است
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: امسال در 90 هکتار از اراضی بیابانی استان عملیات نهالکاری و آبیاری مراقبت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،مجید پوربلیغی گفت: از ابتدای سال تاکنون 377 میلیون تومان برای اجرای طرح های بیابان زدایی از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود: شهرستان بندرلنگه  با 50 هکتار و شهرستان جاسک با 40 هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی هرمزگان نهال کاری شده است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:  از ابتدای  اجرای طرح های بیابان زدایی از دهه 60 تا کنون، 25 هزار هکتار نهالکاری و 6 هزار و 500 هکتار مالچ پاشی اجرا شده است.

مجید پوربلیغی افزود: بیش از 6 هزار هکتار مدیریت رواناب در استان اجرا شده و احداث بادشکن غیر زنده (نصب دیواره های ساخته شده از شاخه نخل خرما) در دستور کار ادارات کل منابع طبیعی استانها قرار گرفته است که تاکنون 42کیلومتر اجرا شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هرمزگان یک میلیون و 500 هزار هکتار بیابان دارد که جز 17 استان بیابانی کشور است  

شهرستانهای جاسک ، بشاگرد ، میناب ، رودان ، بندرلنگه و پارسیان از توابع هرمزگان از جمله مناطقی محسوب می شوند که هر ساله حرکت شن های روان خسارت های زیادی به جاده ها ، مزارع کشاورزی و حتی واحدهای مسکونی ( با محوریت جاسک و سیریک)وارد می کند.

استان دارای 318 هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی است ؛ ریزگردها و شن های روان از مهمترین مشکلات این کانون های بحرانی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز