اکرمی در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر:

مشارکت مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۰۷:۳۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۱۱۱۷
مشارکت مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ماهیت آسیب های اجتماعی به گونه ای است که هر چقدر توان و اعتبار دولتی هم پای کار بیاید اما اگر مشارکت مردم نباشد نمی توان آنها را مهار و کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، بهروز اکرمی در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر که با عنوان "خیر ماندگار" برگزار شد، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی دارای گونه های متعددی هستند و هر کدام از این گونه ها حوزه ی بسیار گسترده ای دارند که دولت نمی تواند به تنهایی با آنها مقابله کند.

اکرمی اضافه کرد: ماهیت آسیب های اجتماعی به گونه ای است که هر چقدر توان و اعتبار دولتی هم پای کار بیاید اما اگر مشارکت مردم نباشد نمی توان آنها را مهار و کنترل کرد کما اینکه توان و اعتبارات دولتی نیز محدود هستند.

وی با بیان اینکه حل مسئله اجتماعی باید مشارکت اجتماعی در پی داشته باشد گفت: باید آگاهی و اطلاعات لازم در اختیار تشکل های مردمی و خیرین استان قرار بگیرد تا ضرورت کار مشخص شده و در جای مناسب و با توان مناسب وارد عرضه مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله معضل اعتیاد و مواد مخدر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت بالای خیرین و نیکوکاران در استان هرمزگان ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده آنان، گفت: تا کنون در حوزه هایی همچون مسجدسازی، مدرسه سازی، ساخت مراکز درمانی و حتی احداث ورزشگاه ها و زمین های ورزشی نیکوکاران و خیرین استان به خوبی ورود کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در کنار دستگاه های دولتی، هر شخص و هر نیکوکار تنها یک قدم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در هرمزگان بردارد و این مشارکت عمومیت داده شود، به هم افزایی بالایی در این زمینه دست می یابیم که می توان آن را تاثیرگذار دانست چرا که معضلات اجتماعی با کار دستگاهی و دولتی به تنهایی قابل مهار نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان پژوهش های علمی را پایه و بستر حرکت در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اما نباید در مرحله تحقیق و پژوهش باقی بمانیم و تمام توان و زمان را صرف مباحث تئوری کنیم بلکه امروز زمان اقدام و عمل است.

وی با بیان اینکه باید مقابله با اعتیاد را به سطح خانواده ها انتقال داد، اظهار امیدواری کرد: با اجتماعی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی می توان ابتدا رشد معضلات و بیماری های ویران کننده و خانمان سوزی همچون اعتیاد را کاهش داده و سپس در جهت توقف کامل آن اقدام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز